Meerburg JO15-2 sluit af met punt in Voorburg

Forum Sport JO15-2

Meerburg JO15-2

15 december 2018 8:30

VOORBURG - Meerburg JO15-2 heeft de najaarscompetitie afgesloten met een punt in Voorburg. In de vroege ochtend werd er na de nog enigszins in duisternis gehulde aftrap gelijkgespeeld, 0-0. Coach Simon Olders kon er mee leven. ,,Ik vind dat we een aardige wedstrijd hebben gespeeld.’’

De mannen van Simon en de deze keer afwezige Folkert van der Linden, die in Boekarest een speler aan het bekijken was, eindigden de competitie daardoor in de middenmoot. Simon: ,,We vragen best wel het één en ander van de jongens. Daar gaan ze goed mee om, ook vandaag weer.’’

De filosofie van de trainers is er op gebaseerd dat er altijd ‘gevoetbald’ moet worden. Geen lange halen gauw thuis. Combineren dus, en dat zoiets in de opbouw ook wel eens mis kan gaan hoort bij het vak. Simon: ,,Dit spel vraagt best wel een tactische discipline. We nemen risico’s. Dat vergt heel veel concentratie, vooral ook achterin. De jongens gaan daar heel goed mee om.’’

Ook in Voorburg werkten de jongens voor elkaar, accepteerden elkaars fouten en probeerden samen de wedstrijd naar zich toe te trekken. De kansen waren er.

Tot twee keer toe dacht heel Meerburg aan een strafschop, toen eerst Guus Kleijs en later Sam Ouwerkerk in het strafschopgebied ogenschijnlijk onderuit werden gehaald. Helaas voor Meerburg dacht de scheidsrechter niet aan een strafschop.

Achterin, met de foutloze doelman Stefan Hilgersom, werd inderdaad weinig weggegeven. Thomas van der Aa leidde met overtuiging zijn defensie, won de duels en dichtte de gaten waar nodig. Naast hem stond de steeds beter en fitter wordende Berkay Karakas, met Twan Odijk en Ruben van Dijk had Meerburg backs die defensief en offensief de hele flank bestrijken.

In het midden was Mareno Stafleu de man die voor het overzicht zorgde, adequaat terzijde gestaan door Niklas Maessen, Robin Versnel en later de van een blessure herstelde Diego van Laar.

Voorin wisselden de dartelende jongelingen Guus, Sepp van Velzen en Sam elkaar af op de vleugels. Het diepste aanspeelpunt in de spits was Joppe Lammerink, die met mooie acties in de ‘kleine’ ruimte (en twee tegenstanders in zijn rug) toch zeker vier keer een medespeler alleen voor de keeper zette.

Zo was er vaak mooi spel te zien, maar werd dat niet omgezet in een overwinning. Robin stuitte op de doelman, Sepp eveneens, Diego tikte net over en Joppe zag een schot net uit de bovenhoek getikt. ,,We zijn het tot de laatste minuut blijven proberen’’, vond Simon. ,,Ik denk dat een doelpunt voor ons wel verdiend was geweest.’’

Gert Lammerink