Pupil v/d week procedure

De pupil van de week is waar een jeugdspeler trots op mag zijn dat hij/zij gevraagd is maar vooral trots omdat hij/zij ook bij Meerburg voetbalt. De selectie van pupil van de week heeft niet alleen maar met voetbalkwaliteit te maken. Je teamgenoten vieren deze dag gezellig met je mee. De pupil van de week komt altijd uit de leeftijdscategorie O8 t/m O13. We geven je een prachtige ervaring mee die jij je nog lang zult herinneren.De procedure bij pupil van de week is als volgt:

Voorbereiding:

1. De onderbouw coördinator kiest in overleg met de trainers en de hoofdtrainer van het eerste elftal een pupil van de week. De ene week is dat een jongen de andere week een meisje afhankelijk welk eerste elftal thuis speelt.
  2. De ouders en de pupil van de week worden door de teammanager van het eigen elftal ingelicht en overgedragen aan de coördinator pupil van de week die de ouders en pupil van de week voorgelicht over de gebeurtenissen op de betreffende wedstrijddag.
  3. De coördinator pupil van de week verteld het hele elftal dat ze welkom zijn om hun pupil van de week te begeleiden op de wedstrijddag door hem of haar langs de kant aan te moedigen of mee het veld op te lopen.
  4. De coördinator pupil van de week vraagt de pupil van de week en zijn/haar ouders om een korte vragenlijst in te vullen en een kort stukje van vijf regels te schrijven over zichzelf voor de wekelijkse aankondiging op de website. Dit is tevens de toestemming voor het plaatsen van content op de door ons gebruikte sociale media. (zie vragenlijst op de website)

Pupil van de week dag:

1. De pupil van de week wordt verzocht om een uur voor de wedstrijd zich aan te melden bij de bestuurskamer samen met zijn ouders in zijn of haar eigen wedstrijdtenue. Ze worden opgevangen door de coördinator pupil van de week van de jongens of de meisjes en een bestuurslid in de bestuurskamer. Ouders en pupil van de week krijgen iets te drinken aangeboden en er wordt kort nog doorgenomen wat er staat te gebeuren die middag. Als de ouders iets willen vastleggen die dag qua foto en/of film zijn zij daar zelf verantwoordelijk voor.
  2. Na ongeveer 30 minuten gaan de ouders weg en neemt de coordinator pupil van de week de pupil van de week mee naar de teambespreking. De pupil van de week wordt voorgesteld aan de selectie en staf.
  3. De pupil van de week gaat mee naar de kleedkamer en trekt zijn/haar voetbalschoenen en trainingspak aan. Voetbalschoenen heeft hij/zij zelf meegenomen. Het trainingspak krijgt de pupil tijdelijk van de kledingcommissie van de vereniging. Bij mooi weer volstaat alleen het eigen wedstrijd tenue.
  4. Dan volgt de warming-up. Het begin daarvan mag de pupil van de week actief meedoen. Een reservespeler van het eerste begeleidt de pupil van de week tijdens het intrappen. Aan het eind van de warming-up kan er evt. een elftalfoto worden genomen (ouders dienen klaar te staan met camera).
  5. Na de warming-up neemt de coördinator pupil van de week de pupil van de week mee naar de scheidsrechter en stelt hem/haar voor. Zodra de teams klaar staan op het veld zal de pupil van de week de wedstrijdbal van de zuil afhalen, die tussen de beide dugouts staan en naar de middenstip toelopen.
  6. De pupil van de week komt met de wedstrijdbal (die pupil van de week na de wedstrijd mag houden, en die in de bestuurskamer klaar lag) het veld op met de selectie en is aanwezig bij de toss.
  7. Daarna mag de pupil van de week vlak voordat de wedstrijd begint de aftrap nemen. De aftrap houdt in dat de pupil van de week de bal mee aan de voet neemt en een aantal spelers van de tegenpartij omspeeld en vervolgens ons (hopelijk) op een symbolische 1-0 voorsprong zet door de bal in het doel te schieten.
  8. Gedurende de wedstrijd zal de pupil van de week een leuke plek uitkiezen om de wedstrijd te kunnen volgen.

Einde wedstrijd:

1. Na de wedstrijd neemt onder begeleiding van de coördinator pupil van de week de pupil afscheid van spelers en staf in de kleedkamer. Daar krijgt de pupil een gesigneerde bal van alle spelers van het eerste door de aanvoerder. Deze bal mag de pupil houden. De bal wordt op de wedstrijddag klaargelegd in de bestuurskamer door de ballensponsor. Met een watervaste zwarte stift voor het signeren van de bal. De coordinator pupil van de week en teammanager eigen elftal brengt de pupil dan terug naar zijn/haar ouders in de bestuurskamer en krijgt daar ook een certificaat uitgereikt en een drankje en hapje met zijn of haar ouders in de Businessclub. Daarna neemt de pupil van de week en zijn ouders afscheid van iedereen.