Strategisch slimmer gespeeld

17 september 2022 14:15

T.N. Willemsen

opmerkingen

Dit is de opstelling voor de eerste helft. De tweede helft is de opstelling compleet anders.

Sportpark Adegeest
Weddeloop 6
2253ST
VOORSCHOTEN

Opstelling Meerburg VR1

De uitwedstrijd naar Voorschoten'97 stond op het programma, na een heerlijke week trainen werd het ook weer tijd om een wedstrijd te spelen. Na onze overwinning op het tweede elftal van SJZ met vijf tegen nul (streekderby) konden we aantreden tegen het tweede van Voorschoten'97. De sfeer was goed, er werd veel lol gemaakt en we hadden er echt zin in. De beker wedstrijden gebruiken we voornamelijk om te kijken waar we staan, hoe de rollen en posities in het veld gevormd worden. De eerste helft ging redelijk gelijk op en uiteindelijk kwamen we door een strafschop die door Joyce Hoekste strak in de linkerhoek ingeschoten werd op een 0 - 1 voorsprong, In de tweede helft, na duidelijke aanpassingen van de hoofdtrainer Froukje, gingen we beter spelen en kwamen we ook echt in ons spel. Het vele wisselen van de tegenstander deed niets aan het feit dat we gemakkelijk de 0 - 2 maakte door Nienke van Es die op een voorzet van Joyce Hoekstra de bal lekker tegen de netten aanknalde. We waren qua krachtmeting echt de betere ploeg en dat betaalde zich uit met een 0 - 3 door een prachtige strakke kopbal van Chiara McAllister vanuit de corner die gegeven werd door Joyce Hoekstra. De eindstand werd uiteindelijk 0 - 4 door een doelpunt van Emma van der Werf op aangeven van Nienke van Es. Wederom wist Anouk van Dam de nul te houden. Zoals de trainer achteraf nog reflecterde "we hebben een fijne wedstrid gehad" na de wedstrijd. Op naar maandag om weer lekker te gaan trainer.