Meerburg JO13-3 dendert door

2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Een enerverende wedstrijd vandaag op Sportpark Meerburg waar de helden van Meerburg JO13-3 mochten aantreden tegen Quick Boys JO13-3.

Ook in deze wedstrijd werd al vrij snel duidelijk dat het krachtsverschil wederom groot zou zijn. Fysiek was Quick Boys duidelijk de meerdere maar op voetballend gebied was er maar één ploeg de baas. Niet geheel onlogisch dus dat de wedstrijd zich grotendeels op de Katwijkse helft afspeelde.

Toch begon het vandaag nogal rommelig. Niet alleen door de scheidsrechter die even vergeten was dat er ook vlaggen voor de grensrechters nodig zijn. Maar ook het voetbal van Meerburg kon beter want hoewel er aardig getikt werd, ontbrak het vaak aan de eindpass en werden bij uitbraken van de Katwijkers zelfs drie corners weggegeven. Onnodig en het was aan onze sterke verdediging met Bo, Cas, Daniël en Tjebbe te danken dat we niet op achterstand kwamen. En aan keeper Jens natuurlijk die wederom een attente wedstrijd keepte en ook steeds goede voortzettingen had.

Maar voorin was het ploeteren geblazen en was het meestal nét niet. Toch kwamen we wel op voorsprong en niet voor het eerst was Isa daarbij betrokken. Hij schatte een diepe bal op waarde, was veel sneller dan zijn directe tegenstander, kwam goed naar binnen en scoorde overtuigend met zijn linkerbeen in de lange hoek. Echt een mooie goal en daarmee toch nog de voorsprong bij rust.

Tijdens de limonade zetten Sven en Jarko direct even de puntjes op de i. Dit moest écht minder slordig allemaal. Gelukkig was dat niet tegen dovemansoren gezegd en vanaf de hervatting werd de tegenstander direct vastgezet. Dit leidde tot goede kansen maar deze werden óf afgevlagd voor buitenspel, óf het vizier stond nog niet op scherp bij de afronding. En zo bleef het toch nog even spannend. Tot hét moment van de wedstrijd… Een fraaie Meerburg aanval over veel schijven belandde bij David die in het strafschopgebied een heel licht duwtje kreeg. Niks aan de hand in principe maar tot verbazing van alles en iedereen wees de scheidsrechter gedecideerd naar de stip. Penalty. Nota bene in de 'week van de scheidsrechter'...

Verbazing, ongeloof en plaatsvervangende schaamte streden om voorrang en de frustratie aan Katwijkse zijde was te begrijpen. Nog steeds geen reden om het veld in te lopen trouwens maar dit cadeautje had niet uitgedeeld mogen worden. Maar goed, gelukkig werd ‘ie wel netjes uitgepakt door Sam die dit buitenkansje onberispelijk binnenschoot voor de 2-0 voorsprong. Een onterechte goal maar deze werkte wel bevrijdend en vanaf dat moment ging Meerburg gelukkig ook weer vrijuit voetballen. Wederom een aanval die van voet tot voet ging, de panklare voorzet van Isa en David was er als de kippen bij om de gemakkelijke 3-0 binnen te tikken.

Het verzet was nu gebroken en hoewel enkele aanvallen nog onderbroken werden door een overenthousiaste Katwijkse vlagger, was het even later opnieuw prijs. De Katwijkers probeerden Semmy te raken waar ze konden maar onze watervlugge spits was ze allemaal te snel af en krulde de bal fenomenaal in de verre bovenhoek. Wat een geweldig doelpunt! De gifbeker was nog niet leeg en het prima keepertje van Quick Boys stelde Semmy met een verkeerde uittrap ook nog in staat om de 5-0 binnen te tikken.

Het slotakkoord was voor David, die goed doorzette, waarbij de verdediger hem op zijn enkel tikte maar zichzelf blesseerde en zo zette onze kleine vleugelspits nog net de mooie maar enigszins geflatteerde 6-0 eindstand op het bord. Voor de coaches van Quick Boys was dit de druppel die de emmer deed overlopen. Zoveel onrecht (maar in dit geval was dat dus niet zo) was reden genoeg om hun team maar van het veld te halen.

Spijtig maar het was inmiddels ook tijd en zo blijft Meerburg JO13-3 de fiere koploper in deze 2e klasse. De ploeg verdient trouwens een groot compliment, niet alleen voor het vertoonde spel in de tweede helft maar vooral voor het feit dat ze zich niet gek lieten maken door de opgewonden standjes bij de tegenstander en gewoon bleven voetballen.

Na afloop waren de gemoederen wel weer wat bedaard en moesten de trainers van Quick Boys ook wel toegeven dat ze ook zonder die onterechte penalty altijd met nul punten huiswaarts zouden keren. Eind goed al goed dus, mede dankzij de vredestichters aan Meerburg zijde, waarvoor hulde.

Komende dinsdag de kraker in het hol van de leeuw, tegen medekoploper Foreholte, dat belooft wederom een mooi potje te worden. Hoogstwaarschijnlijk wel zonder onze captain Danyel die zijn zondagse invalbeurt bij JO13-1 helaas moest bekopen met een fikse enkelblessure. Beterschap toegewenst en alleen al voor Danyel zou het best lekker zijn als we de drie punten gewoon mee naar Zoeterwoude nemen dinsdag.