Darts: Meerburg teams boeken overwinning.

15 februari 2020 13:45

In de 17e spelweek troffen Goeie Laatste! en Wat De Pot Shaft, 2 regiogenoten.
Resp. de Snipers en ook De Dikke Mug moesten hun meerdere erkennen in de Meerburgers.

GL! ging zonder Hans en Robbert (werken) van start in de Zoeterwoudse derby tegen de in het dorp bivakkerende Snipers. Walter trapte ditmaal af omdat Boy later arriveerde. Tegenstander was Marcel.  Deze Sniper bleek in goeden doen deze avond. Walter, die kans had de 1e leg te winnen, boog het onderspit met 0-3 door goed spel van Marcel. In de 2e partij stonden Tim namens de thuisploeg en John tegenover elkaar. Tim begon goed met enkele fraaie scores die John in de 1e leg ook gooide. Net op tijd was daar de 1-0 via tops door Tim. Leg 2 en 3 bleef John scorend achter dus kon Tim profiteren door de dubbels die kwamen, af te maken. Na 2-0 ook 3-0 alhoewel daar een berg pijlen voor nodig waren. De 3e pot ging tussen de gearriveerde Boy en Arie(19). De kopman van GL! liet er geen gras over groeien en klopte ook Arie met 3-0. Via D10, Tops in de 2e en D16 in de 3e leg werd de voorsprong genomen in de partij. De laatste single ging tussen Piep en Chris. Eerstgenoemde won eveneens met 3-0 van deze sympathieke Sniper. Tussenstand 3-1 na de singles.

Koppels en teamgame: Boy en Piep namen het op tegen Marcel en John. Het werd een partij die all the way ging. Na de 1-0 (Boy finishte) werd draaide de wedstrijd. Via 1-1 en 1-2 , kon GL! er toch nog een beslissende 5e leg uitslepen doordat wederom Boy, D4 finishte. In de 5e leg produceerde John een perfecte 180-er . De voorsprong die hierdoor ontstond werd door Marcel via tops mooi afgemaakt. Marcel nu met Koen, die inviel, wonnen ook de 2e koppelpartij, nu tegen Tim met Walter. Na finishes van Marcel (56) D18 door Koen en Tops door Marcel, werd et een fraaie 0-3. De 2 laatstgenoemde GL! spelersnamen hierna knap revanche tegen het laatste koppel van de Snipers, Arie en Chris. Door met 3-0 te zegevieren, was daar de voorsprong weer voor goeie Laatste! (4-3). De laatste koppelpartij ging tussen de eerdergenoemde Snipers en Boy en Piep . Deze namen tot 2x toe een voorsprong die beide keren door Boy met een dubbel ongedaan werd gemaakt. In de 5e leg was het wederom Boy die in  ploegmaat Piep weinig steun had, meetrok naar de uiteindelijke winst. Tussenstand 5-3.

In de afsluitende teamgame nam de thuisploeg in de loop van deze pot een voorsprong van 200 punten. Mede door een 140 score van Tim en Boy. De dubbel ging echter niet vanzelf. Net toen Koen op tops miste namens de Snipers die dus hun naam waarmaakte door dichterbij te sluipen, , sloeg Tim toe door D1 raak te mikken. Einduitslag derhalve. 6-3.

In de stand op de ranglijst bleef GL! 3e op 9 pnt afstand van koploper Alphia Tigers en 2 pnt achter de Spijkerbak. Tegenstander de Snipers zal alle zeilen bij moeten gaan zetten, aangezien ze nu 1 pnt achter de Rijnland Boys op de degradatie plek 13 terecht zijn gekomen. Die zelfde Rijnland Boys zijn uitgerekend de tegenstander van GL! 21-2 a.s.

Wat De Pot Shaft (5e op de ranglijst) speelde tegen runner-up De Dikke Mug. Dit Meerburg team behaalde een krappe (en knappe) 5-4 overwinning op hun ts na eerder met 1-4 achter te hebben gestaan. Absolute hoogte punt van deze partij was de 102 finish van Mart Spierdijk (wie kent hem niet) , de 1e (?) 100 plus finish in zijn prille dart carriere. Komende week wacht voor WDPS een uitwedstrijd tegen FPTL 20.45 , de rode lantaarndrager in 3D.

Peter vd Heijden.