Darts: Slippertje Goeie Laatste!, fors verlies Wat de Pot Shaft

16 januari 2020 9:30

Op de 1e return avond van deze competitie trof GL! in Leiderdorp BK13. De onderlinge stand werd gelijk getrokken deze avond. WDPS ging op visite in Koudekerk. Zij verspeelden de top 3 notering.

Goeie Laatste! (zonder Boy en Robbert, werk ) had in het 1e duel een benauwde 5-4 winst geboekt. Tim ging vandaag van start tegen de meest constante van BK13 : Johan. Het werd een triller. Na de 0-1 (Tops Tim) volgde de fraaie gelijkmaker (38) van Johan. Na de 1-2 en 2-2 was het uiteindelijk Tim, die wederom met de darts mee, de partij besliste via D9. Walter nam het hierna op tegen de sympathieke Marja (een de weinige vrouwen in onze competitie). Dat zij een aardig pijltje kan gooien bleek al rap. 1-0 en 2-0 Vielen goed voor haar . Walter maakte er nog een wedstrijd van door D5 uit te mikken voor 2-1, maar Marja besliste via D8 de partij.
Piep nam het hierna op tegen Jan. In deze “captainsgame” deden beiden niet voor elkaar onder. Scoreverloop: 0-1, 1-1 (107  finish Jan!) , 2-1 , 2-2 dus een 5e en beslissende leg. Ondanks 2 x 140 op rij van Piep, gaf hij de  zeer ruime voorsprong prijs door de beslissende dubbels te missen. Jan snoepte de pot af door uiteindelijk via D1 te finishen. In de laatste single mocht Hans tegen John proberen de gelijkmaker te forceren. Dit lukte helaas niet. Na de 1-0 werd het nog wel 1-1 (D18 Hans) maar John was net wat scherper door leg 3 en 4 naar zich toe te trekken.

Koppels en teamgame: Tim en Piep namen het op in de 1e 2 partijen tegen resp. Jan met Marja en Johan met John. In de 1e pot namen de GL!-sten een 0-2 voorsprong (D 9 Tim en een 71 finish Piep). Jan maakte het spannend door met 1 pijltje D16 te raken. In de 4e leg besliste Tim echter de pot door D20 raak te mikken. De 2e pot was nog spannender. Na de 1-0 en 1-1 (D5 Piep), werd het ook 2-1 en 2-2 (50 finish P.) . De beslissende leg werd een prooi voor de thuisploeg nadat Tim tops miste voor de winst, die zodoende de  4-2 tussenstand op het bord zette. Hans en Walter namen het vervolgens op tegen de zelfde koppels die nu in omgekeerde volgorde de tegenstanders waren. De 1e ging met 3-1 naar BK ondanks een fraaie finish (56 ) van Hans. De laatste koppel pot ging weer naar GL! doordat Walter via  D16 en een 54 finish en Hans met 1 rake dubbel (7), de tegenstanders terugwezen met 0-3. De afsluitende teamgame werd hierna ook nog een prooi voor de Rijndijkers door een rake finish (D4), na een vrij gelijk opgaande partij, van de GL! captain. Eindstand 5-4 in het voordeel van BK 13.

In de stand op de ranglijst is  GL! wel de Spijkerbak met 1 punt gepasseerd en staat nu 2e , nu met 6 punten achterstand op koploper Alphia Tigers.

Wat De Pot Shaft speelde als reeds gememoreerd, in Koudekerk tegen Foute Bull wat 1 punt achter de Meerburgers op plek 4 bivakkeerde. Helaas ging het team van captain  Lars Tijssen kansloos met 8-1 onderuit, zodat de top 4 uit zicht is geraakt.

De aankomende week (vrijdag 24-1) eindelijk weer eens thuis wedstrijden voor de Meerburg teams. Goeie Laatste! neemt het op tegen Mooie Laatste en Wat De Pot Shaft speelt tegen Steady 26.

Peter vd Heijden