Darts: 2 x winst Meerburg teams!

27 oktober 2019 17:00

In de 6e speelweek stonden er uitwedstrijden voor Goeie Laatste! en Wat de Pot Shaft op het programma. Beiden werden in een winstpartij omgezet zodat resp. de 2e en 1e plek ingenomen werden door de Meerburg teams in hun competitie.

Goeie Laatse! (zonder Robbert, werk) ging op bezoek bij het talententeam,  Kom Mee Naar Sante. Voorafgaand stonden beide ploegen op 1 punt van elkaar in het voordeel van de Leidenaren, in de top 5 van de ranglijst.
Singles:  Boy namens GL trof veteraan Joop die verassend goed partij gaf. Na de 0-1 (54 finish Boy) kwam Joop op gelijke hoogte. Dit herhaalde zich in leg 3 en 4 zodat een beslissende 5e de doorslag moest geven. Boy besliste dit net in zijn voordeel door D12 te vinden.
Walter nam het hierna op tegen talent Joey. De Sante speler had echter een beetje hinder van wat ongemakken en kon niet zijn normale nivo etaleren. Walter, uiterst solide spelend en koel op zijn dubbels won deze pot dan ook met 0-3. Tim  nam het vervolgens op tegen Giovanni, het volgende aanstormdende talent. Dat Tim er ook wat van kan, bleek gedurende deze pot. Door ook met 0-3  te winnen na fraaie scores bleef hij steeds de Sante speler voor. Tussenstand 0-3 in de partij. Piep nam het vervolgens op tegen talent nr 3 , Kenzo. Als eerstgenoemde de kans had om voor het eerst van hem te winnen, was het wel deze avond. In elke leg stond de GL! captain eerder op een dubbel, maar ze vielen niet. Kenzo profiteerde koel: 3-0.  Stand na de singles: 1-3.

Koppels en teamgame:
Tim met invaller Hans namens GL! namen het op tegen Giovanni en mede invalster Angelique. Het Sante koppel nam tot 2 x toe een voorsprong wat steeds gepareerd werd door GL!. Er moest dus een 5e leg aan te pas komen. Na ettelijke missers op de laatste dubbel door beide teams, was het Tim die via D1 het 4e wedstrijdpunt uit het vuur sleepte.  Hierna werden de volgende 2 koppels gespeeld door Boy met Walter tegen resp. Giovanni met Annie en Kenzo met Joop. Na de 1-0 (tops van Annie!) volgde in de volgende leg de 1e 180-er van het seizoen van GL! Boy was de  "dader" en via tops maakte hij ook 1-1. Leg 3 en 4 gingen ook de kant op van de gasten door resp D10 en D16 wederom door Boy verzilverd. De 3e partij  werd een fraaie 0-3 voor Boy en Hans  zodat er inmiddels al 1-6 op het bord pronkte in het voordeel van GL!.De laatste koppelpartij kwam weer voor rekening van Tim en Hans die na 0-1 , de gelijkmaker te zien gaf. Leg 3 en 4 vielen echter weer in het voordeel uit van de Meerburgers zodat ook deze pot winst opleverde.
In de afsluitende teamgame was het thuispartij die steeds iets achter lag in de scores. Net voordat de aansluiting er aan zou komen, besloot Hans de laatse 105 punten maar in 1  beurt weg te poetsen. Aldus geschiedde en de het leverde de uiteindelijke 1-8 winst op voor GL!.Door dit resultaat steeg GL! naar de 2e plek achter de Stompwijkse Polderboys die ook  fors (9-0) wonnen deze week.

Wat De Pot Shaft trad aan in Pauls Darthouse in Alphen ad Rijn tegen Madhouse. Zaak was om de koppositie te verdedigen, ingenomen na de vorige wedstrijd die met 9-0 werd gewonnen.
De opzet lukte. Na de singels (winst voor Tim met een 180-er ! , en Lars) was er een gelijke stand te zien. Het verschil werd gemaakt in de koppels. Dennis met Tim (2 x winst) en 1 winst partij voor Lars met Tom(M) was al goed voor de overwinning. Doordat de teamgame een prooi werd voor de thuispartij was de einduitslag 4-5. Hierdoor bleven de Meerburgers van Rossum Tweewielers 1 punt voor in de stand op de ranglijst.

Aankomende week weer 2 thuiswedstrijden voor de Meerburgers. Goeie Laatste! ontvangt Tante Jans 1 en op dezelfde vrijdag 1-11 neemt  WDPS het op tegen Leekside 1. Aanvang van de wedstrijden :  20:30 uur.

Peter vd Heijden.