Darts: wederom succes Meerburg teams

23 september 2019 0:00

Ook in de 2e speelweek wisten de Meerburg teams de volle winst binnen te halen. Beide teams, Goeie Laatste! en Wat de Pot Shaft wonnen met 6-3.

Goeie Laatste! ging midweeks op bezoek bij  oude bekende en bijna naamgenoot, Mooie Laatste. Zonder kopman Boy maar wel met de rest van het team, werd de strijd aangevangen.
Singles: Tim beet ditmaal de spits af tegen David wiens zoontje bij Meerburg voetbalt! Na de 0-1 via D10, wist Tim  de 2e leg eveneens naar zich toe te trekken. Ook in de 3e leg bleef hij David scorend voor en met nog 120 punten te gaan, besloot de GL jongeling voor 3 x tops te gaan om deze pot in stijl te besluiten. De 3e pijl echter miste Tim op een paar milimeter voor deze unieke finish. Via D10 maakte hij in de volgende beurt de partij fraai af.
Robbert kwam vervolgens tegen de thuispeler Bas, moeizaam op gang. Bas profiteerde en kwam met 2-0 voor. Hierna kwam de GL speler op stoom en na 2-2 moest er een beslissende leg aan te pas komen. Bas was de gelukkigste.
Partij no 3 ging tussen Walter en captain Dennis van ML. Het werd een 3-0 overwinnig voor de sympatieke Dennis, die Walter een lesje gaf inhet benutten van de dubbels. In elke leg had Walter wel een kansje maar helaas.
Hans kwam in de 4e partij steeds achter tegen Robbert van ML. Een 5e leg moest uiteindelijk de beslissing brengen waarbij Robbert koelbloediger bleek dan Hans. Tussenstand derhalve 3-1 voor de Mooie Laatste.

Koppels en teamgame. Tim en Robbert beten de spits af tegen David en Dennis. Na een vlotte 0-2 voor eerst genoemden, kwamen de thuispelers knap terug tot 2-2. Toch had GL ! de laatste adem en was het 2e wedstrijdpunt een feit. Hans en Walter namen de 2e en 3e koppelpartij voor hun rekening. Na de 1e met 1-0 achter gekomen te zijn, werd fraai met 1-3 gewonnen. Ook hun 3e pot viel gunstig uit voor GL! door een  2-3 zege. De achterstand van 3-1 was inmiddels omgebogen tot 3-4 voor! Invaller Piep samen Tim zorgde voor het 5e punt door na een spannede pot wederom met 2-3 te zegevieren. Tim blonk ,door alle dubbels voor zijn rekening te nemen . Doordat de afsluitende teamgame ook nog eens in het voordeel van de Meerburgers uitviel, werd de eindstand enigzins geflateerd 3-6....
De stand op de ranglijst leert dat GL! na 2 wedstrijden een mooie 3e plek inneemt.

Wat De Pot Shaft bleef (mede) koploper in 3D  door de uitwedstrijd tegen Steady 26 eveneens met 3-6 te winnen.
Week 39 weer 2 thuiswedstrijden voor de Meerburgers als op vrijdag de 27-ste resp aangetreden wordt tegen de Alphia Tigers, tegenstander van Gl!  en Biertje Zus en Biertje Zo , van de overkant van het dorp.
Peter vd Heijden.