Darts: Goeie Laatste! gepromoveerd!

4 mei 2019 10:00

In de 22-ste speelronde is het de Goeie Laatste! gelukt promotie te bewerkstelligen. In de thuiswedstrijd tegen Pijlsnel werd ruim gewonnen, genoeg om de no. 3 op de ranglijst LB ruim voor te blijven. Wat de Pot Shaft en Dartpieple verloren nipt.

Als 1e team  in de afgelopen week, trad Dartpieple aan in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen LDV-1. Deze tegenstander had een paar puntjes nodig om het kampioenschap binnen te halen. Dartpieple deed wat het kon, nam brutaal een 4-1 voorsprong, maar boog uiteindelijk verdiend het onderspit tegen de kampioen LDV. Hoogtepunten deze avond waren oa de 112 finish van Hans Willard, de 180-ers van Felix en Maarten van de LDV. Ook de champagne om de de kampioenen te eren viel in de smaak. Zo werd het 1e seizoen van de Leidse Dartbond feestelijk afgesloten, waarin Dartpieple een verdienstelijke 3e plek wist te bereiken. Rest nog een laatste (beker) avond op 31-5 in de LDV .

Wat De Pot Shaft nam het vrijdag 3-5 op tegen het altijd gezellige team van de Dikke Mug uit Hazerswoude. Ook hier ging de thuisploeg voortvarend van start want na de singles was het 3-1. De koppelwedstrijden gaven precies het omgekeerde te zien, zodat na de 4-4 tussenstand de teamgame de beslissing moest brengen. Hierin toonde de gastenzich net iets scherper  als de Meerburgers zodat de uitslag 4-5 op het bord terecht kwam. Met een 4e plek op de ranglijst doet WDPS aardig mee in 3D!

Goeie Laatste! nam het op tegen Pijlsnel, waarin eerder in het seizoen al met 6-3 van gewonnen werd. Na de onverwachte nederlaag (0-9) van no. 3 LB, tegen Hou 'M Nat Hoor! (2e plek) zou in de wedstrijd tegen de Nieuwkopers 3 punten voldoende zijn om te promoveren. Immers gaan de 1e  twee ploegen naar de 2e divisie.
Boy trapte af tegen captain Dirk en zonder tot grote hoogte te reiken kon de GL! speler met 3-1 van het veld stappen. D19 (1e en 3e leg)  en D4 waren voldoende om Dirk achter zich te houden, die echter wel kansjes onbenut liet om Boy pijn te doen.
Robbert kwam in de 2e partij niet echt in zijn spel en tegenstander Yannick kon vrij eenvoudig met 0-3 zegevieren.
Tim kwam beter voor de dag en nam vlot een 2-0 voorsprong tegen Gerard met enkele fraaie scores. Hierna miste Tim enkele matchdarts en sloop Gerard in leg 3 en 4 langszij. Uiteindelijk bleek Tim toch de langste adem te hebben door net voor zijn tegenstander D6 uit te mikken voor de 2-1 voorsprong in de partij.
Hans kon dus in de 4e pot de promotie voor het team bewerkstelligen. Het benodigde 3e punt werd knap, zonder leg verlies, binnengehaald  door resp D1(met moeite)  en 2x D20 (knap) uit te gooien tegen Wesley van Pijlsnel.

De koppelwedstrijden, waarin Goeie Laatste! dit seizoen heel goed in presteerden, gingen ook deze keer weer overtuigend naar de thuisploeg.
Boy met Robbert , later met invaller Walter en Tim met Hans waren scherper en efficienter dan de tegenstanders. Met een 4-0 run werd de stand naar 7-1 getild. Ook de afsluitende teamgame werd een prooi voor de gretige GL-sten. Het gaf extra glans in deze wedstrijd waarin tevens weer de 1e plek op Hou"M Nat Hoor werd veroverd. Met nog 2 wedstrijden voor de boeg gaat het kampioenschap uitgevochten worden tussen de beide teams,  in de wetenschap dat Goeie Laatste! 4 puntjes los staat van de runner-up.

Komende week voor GL! een lastige uitwedstrijd op 10-5 tegen Sevengifts terwijl Wat De Pot Shaft bij Hendricks Pup op bezoek gaat.

Peter vd Heijden.