Darts: Geen voetbal: dan maar darten bij Meerburg.

4 maart 2019 13:15

In het weekeinde van 2 en 3 maart waren er vanwege de voorjaars vakantie geen voetbalactiviteiten op de club. Dus tijd voor darten. De 3 activiteiten (competitie Goeie Laatste!, een jeugdtoernooi en DBBR ranking) waren gezellig.

Op vrijdag avond beet Goeie Laatste! de spits af in de competitiewedstrijd tegen Tis Goed uit Katwijk. Op de fonkelnieuwe dartbaan in aanwezigheid van de vaste Klaverjasclub van de vv Meerburg, werd het een gezellige avond.

Singles: Bij afwezigheid van Boy (Alaaf!!) beet Tim de spits af tegen Jennifer. Brutaal snoepte ze de 1e leg leg af van Tim. In leg 2, 3 en 4 wist Tim echter Jennifer steeds voor te blijven in de scores en ook de dubbels vielen, 3-1 ondanks fraai tegenspel van de Katwijkse.
Walter nam het in de 2 pot op tegen captain Jan van Tis Goed. Ondanks een grote voorsproing in de 1e leg, pakte Jan door een fraaie 87 Bullseye finish deze leg af. Gesterkt ging Jan door met goed spel zodat Walter geen kans meer kreeg. Dus1-1 in de wedstrijd.
Piep nam het hierna op tegen de boomlange Dirk. Zoals wel vaker met lange spelers, richte hij zijn pijlen heel vaak op de 19. Desondanks kon de thuisspeler (oa door 2  140 scores) zijn partij te winnen met 3-1. In de laatste singlepot kwam Hans net te kort tegen Klaas die met dezelfde cijfers Hans overwon. In de 1e leg, ondanks een 180 score van Klaas, kwam de GL! speler  (via D16) nog wel op voorsprong. Dirk herstelde hierna en met wederom een 180-er, won hij  en de stand in de partij was weer in evenwicht.

Tactics en teamgame: Tim met Piep en Walter met Hans tegen resp Jennifer met Klaas en Jan met Dirk vormden de koppels. Drie van de 4 partijen vielen net in het voordeel van de trotse koploper uit zodat de overwinning (na een 5-3 tussenstand) reeds binnen was.  Een extra punt werd nog toegevoegd doordat capt. Piep in de teamgame als 1e een dubbel (D16)wist te raken voor de uiteindelijke 6-3 winst.

Dartpieple en Wat De Pot Shaft, kwamen deze week niet in actie. Hun wedstrijden werden verzet vanwege personele problemen.

Jeugdarten: Op zaterdagmiddag 2-3 werd er voor het eerst dit jaar een jeugdtoernooi georganiseerd. Ondanks de wat tegenvallende opkomst (ruim 10 liefhebbers) werd het een gezellige middag. Nadat de poulewedstrijden gespeeld waren (er werden tactic wedstrijden gespeeld) bleven Julian en Jeffrey in hun poule als enige ongeslagen. Beiden troffen elkaar dus in de finale. Voor dit slotstuk, gingen de overigen nog tegen elkaar aan de slag voor de plaatsen 3 t/m 10.
Uiteidelijk bleek in de Grande Finale,  Julian  net te sterk over Jeffrey door in de slotfase, met uitstekend spel de eer naar zich toe te trekken.
Met dank aan Dartshop Leiden voor de geleverde verlichting werd deze gezellige middag afgesloten en zeker voor herhaling vatbaar!

De trotste winnaar Julian (links) en runner-up Jeffrey met de prijzen beschikbaar gesteld door de activiteiten commissie.

DBBR Ranking. In de avonduren was het zelfde decor strijd toneel voor de 7e DBBR ranking voor competitiedarters uit deze regio. Met 10 dames en bijna 30 heren werd op 8 banen gestreden om de punten in de rankingstand en uiteraard om de dagprijzen (inschrijfgeld was prijzengeld).
Na de poule fase werden in de verliezers ronnde van de dames de prijzen verdeeld tussen Angela Bergs en Marie vd Zalm. In de dames winnaarsronde ging de spannende titelstrijd tussen Sabrina Heemskerk en Marlous Focke. Sabrina trok net met 4-3 aan het langste eind.

Bij de heren ging de finale in de verliezersronde tussen Felix Belfroid en paradart international Michelovic van Velzen. Ondanks een 3-1 voorsprong van Felix wist Michelovic knap met 4-3 te winnen.

De finale in de winnaarsronde ging tussen de klasbakken Johan van Velzen en Kristiaan de Boer. Laatstgenoemde boog ondanks 3  180-ers in deze hoogstaande finale het onderspit tegen de zeer sterk spelende Johan die er dus met 7e ranking titel vandoor ging.

Trotse winnaars Johan en Sabrina 7e DBBR ranking 2019 (foto AT Darts)

Dankzij de voortreffelijke leiding van Tilly,  inzet van barvrouw Jacqueline en parcoursbouwers Michiel, Piep en Hennie, werd het een strak en leuk georganiseerde avond met dartwedstrijden op topniveau.

Peter van der Heijden.