Darts: 2 x winst Meerburg teams

9 februari 2019 13:30

In de 15e speelronde speelden Goeie Laatste ! en Wat De Pot Shaft beiden een thuiswedstrijd. Dartpieple kwam deze week niet in actie. Het werd de volle 100% hoewel de wedstrijden met het kleinst mogelijke manier gewonnen werden.

Trotse koploper Goeie Laatste! trof het symphatieke  Adriaantjes, waar in de heenwedstrijd met 5-4 van werd gewonnen. Na een week verplichte rust en met invaller Stefan in de ploeg, werd de wedstrijd aangevangen.
Singles: Boy ging meteen fors van aquite en produceerde in de 1e leg  2x 140 om vervolgens in 17 darts te finishen. Tegenstander Ton probeerde zich in de 2e en 3e leg naast Boy te vechten maar de Meerburg kopman liet wederom zien dat hij nog niet verloren heeft in zijn singles. Met 3-0 werd het 1e punt binnengehaald waarbij gemeld moet worden dat Boy op een haar na 156 miste voor de 2-0.
Invaller Steef kwam hierna aan de oche tegen de oude en sluwe vos Siem. Het werd een spannende pot . Steeds wanneer Steef op voorsprong kwam, klampte Siem weer aan. Het ging dus over 5 legs en was het uiteindelijk Stefan die met D2 in de beslissende leg voor GL! wederom een punt wist binnen te slepen. Een knappe prestatie tegen de voormalig ere-divisie speler.
Partij 3 ging tussen de opa's  Piep en Piet. Eerstgenoemde, gesterkt door een prima optreden in de Dutch Open vorig weekeinde, was net te sterk voor zijn tegenstander. Met name op  de dubbels verging het de GL! captain prima zodat de 3-0 winst het 3e winstpunt opleverde.
Walter (vermoeid na een lange beursweek) ging in de laatste single de strijd aan met captain Chris. Na een grote voorsprong van Walter, ging de 1e leg toch naar Chris. Hierna verging het Walter een stuk beter want de laatste 3 legs vielen knap in zijn voordeel uit. Met 2x D10 en 1x D16  werd weer een winstpartij  geboekt en een 4-0 voorsprong bereikt na de singles.

Koppels en teamgame: Stefan en Piep beten de spits af tegen Ton en Siem. De tegenstanders wonnen knap zodat in ieder geval de eer was gered. Ook de 2e koppelpartij van de zelfde Adriaantjes leverde een punt door Boy en Walter het nakijken te geven. Boy en Walter herstelde hierna in de 3e partij het imago door Piet en Chris ruim te verslaan. Laatsgenoemden namen hierna knap revanche door in de laatste koppelpot Stefan en Piep op waarde te kloppen. Tussenstand inmiddels 5-3.
In de afsluitende teamgame gingen beide teams aanvankelijk gelijk op. Hierna nam GL! de leiding. Toen stond plots Ton op. Met een knappe 140 score bracht hij zijn ploeg weer nabij de thuisploeg. Piep miste hier D18 voor de winst en was het Ton die met ogenschijnlijk gemak in 2  darts de laatste 94 punten (T18 en Tops) van het bord poetste!  Eindstand 5-4.

Op de ranglijst behoudkoploper  GL! nu een voorsprong van 10 en 11 punten op naaste belagers Hou 'M Nat Hoor! en LD.

Wat De Pot SHaft nam het op tegen het Veense Beperkt. Uit had het team van de overigens afwezige Lars, keihard met 0-9 uitgehaald zodat de tegenstander van de Zoeterwoudenaren zinde op revanche. Die kwam er bijna want de bezoekers bleven steken op 4 punten. WDPS pakte er dus 5 wat in de stand op ranglijst weinig invloed had. De Meerburgers bleven aan de onderkant van de middenmoot.

Komende week voor beide teams geen wedstrijd, maar komt Dartpieple wel weer in actie voor De Leidse Dartbond. In het Snookercentrum Hogewoerd zijn de Hogewoerdse Bloopers de gastheer op donderdag 14-2.

Peter van der Heijden.