Darten: Uitslagen week 3

19 januari 2019 13:30

In de 2e competitie week van het nieuwe jaar kwamen 2 van 3 Meerburg teams in actie.
Wat De Pot Shaft verloor van de koploper terwijl koploper Goeie Laatste! geen fout maakte door hun wedstrijd te winnen. Dartpieple kwam niet aan de oche.

Als 1e in deze week ging Goeie Laatste! op bezoek in Alphen waar De Natte de prettige tegenstander was. De koploper moest het deze avond doen zonder de sterkhouders Boy, Robbert en Hans. Ook bij de thuisploeg ontbrak een klasbak: Ron. Door een spectaculaire aankoop van de nieuwe aanwinst Tim Ravensbergen en de invalbeurt van Tim Dompeling van het andere Meerburg team, kon GL! net aan de 4 benodigde spelers op de been brengen.

Singles: Piep ging als 1e van start tegen Martijn en stond meteen een straatlengte voor in de 1e leg. Echter de dubbel gooien hoort ook bij het spelletje en zo kon Martijn de 1e leg wegkapen. Leg 2 verging het  de captain van GL! dat een stuk beter want 78 werd met 2 pijlen binnengehaald. Ook leg 3 en 4 waren een prooi voor Piep.
In de 2e pot ging Tim D. de strijd aan met Stefan. Tim kwam op voorsprong (D18) maar de gastheer maakte weer gelijk. Dit herhaalde zich in leg 3 en 4 zodat de 5e leg de beslissing moest brengen. Uiteindelijk was Tim de gelukkigste door via D1 de winst te pakken nadat Stefan ook een aantal malen het matchpoint gemist had.
In de 3e partij ging debutant Tim R. van start tegen de captain van de thuisploeg, Arjan. Het begin was zenuwachtig (met de 1e 3 pijlen 6 pnt) van Tim die zich hierna herstelde. De 1e leg (58 finish) viel de debutant ten deel. Arjan maakte hiena in 20 darts de gelijkmaker en kwam ook op 2-1 voorsprong. Tim maakte echter knap gelijk (via D8) zodat ook hier een 5e leg de beslissing moest brengen. Deze leek naar de kersverse GL! speler te gaan maar D20 en later D10 gingen met 6 pijlen niet uit. Arjan toverde na deze gemiste kansen een prachtige 96 (5, T17 en Tops) uit de hoge hoed voor de 1e winst partij voor de Natte.
Walter was in  de laatste single partij tegen Edwin, steeds aan de winnende hand. tot 2 x toe werd een voorsprong bereikt (D1 en D20) . Edwin klampte  steeds knap  aan, dus  na de  2-2 wederom een  5e leg die uitsluitsel moest brengen. Deze wedstrijd werd trouwens 3 x stilgelegd door matreriaalpech van Walter. Gelukkig dat in die laatste leg alles heel bleef en via Tops kon Walter het 3e punt voor GL! laten bijschrijven.

Koppels en teamgame:
Tim R en Walter lieten in de 1e twee tactic wedstrijden weinig over van de 4 tegenspelers. Met knap spel werden 2 punten bijgeschreven voor de Meerburgers. Hoe anders verging het Tim D. en Piep. De tegenstanders waren heer en meester in de laatste 2 potten zodat de tussenstand na 8 gespeelde wedstrijden  3-5 was. In de afsluitende teamgame waren 2 hoge 100 plus scores van GL! voldoende om voor te blijven in deze laatste partij van de avond. Als dan ook nog eens Tim R. de 1e de beste poging om D20 te raken voor de winst ,tot een succesje leidde, was het laatste puntje binnen. Eindstand 3-6 voor GL!
In de stand op ranglijst bleef nr 2 (de tegenstander van 22-2 as) Hou'M Nat! op 8 punten terwijl de no 3 en 4 op resp. 9 en 11 punten werden gezet.

Wat De Pot Shaft ging op bezoek bij koploper Rijnland Boys. Echte details ontbreken van de wedstrijd maar wel is bekend dat de koploper de Zoetewoudenaren met een 6-3 nederlaag naar huis stuurde. Een plek onderin de brede middenmoot is vooralsnog als debutant geen onverdienstelijke. Ook voor het team van Lars in week 4 een uitwedstrijd en wel op woensdag  23- 1 tegen RWC in de bekende De gevulde Vos in Rijpwetering.

Dartpieple bijt in deze week echter de spits af. Op maandag 21-1 ontvangen zij Team de Kluijver uit Leiden, een wedstrijd in de Leidse Dartbond competitie.

Peter vd Heijden.