Hardwerkend Meerburg C1 helaas niet effectief genoeg tegen SJC C1.

10 november 2014 21:45

Zaterdag jl kwam SJC C1 op bezoek. Een team dat met 3 punten meer een positie boven ons staat. De wedstrijd kwam in de tweede helft echt los. De vele en grote kansen bleken niet genoeg voor de winst, maar positief was de enorme inzet en het debuut van Ap uit de D1.

Met de wind in de rug startte de C1 furieus aan de wedstrijd en lieten we een aantal grote kansen achter elkaar onbenut. Aan de andere kant was het halverwege de eerste helft SJC die uit een snelle uitbraak de 0-1 binnentikte. Een teleurstelling, maar we bleven gelukkig doorgaan. Vlak voor het rustsignaal was het Gijs die uit een perfect aangesneden vrije trap van Luc goed binnenkopte. Helemaal verdiend en daarnaast een prachtig doelpunt!

In de tweede helft resulteerde een slap moment achterin al snel voor de 1-2 voor SJC en moesten we weer op jacht naar de gelijkmaker. Vanaf dit moment gaf de C1 nog meer gas en kopte Sem knap de 2-2 binnen. Meerburg wilde meer en ging op zoek naar de 3-2. De ene na de andere aanval werd opgezet en met het inbrengen van met name Ruben werd Meerburg steeds gevaarlijker. Grote kansen werden helaas onbenut gelaten. Gijs werkte van dichtbij over, Wessel zag zijn lob net naast de verkeerde kant van de paal belanden en Lars was net niet op tijd om de bal bij de tweede paal binnen te glijden. Ap maakte ondertussen zijn debuut en verving Luc, die uiteindelijk weer in de basis mocht starten bij de B1. Het was eigenlijk nog steeds wachten op de 3-2, maar toen Ruben plotseling met rood (?) van het veld werd gestuurd, moesten we toch nog even billenknijpen. In de laatste minuut redde Rodney nog uitstekend op een vrije trap van SJC en eindigde de wedstrijd in 2-2.

We hadden meer verdiend in deze wedstrijd. Met de juiste instelling en met veel strijd werd SJC de gehele wedstrijd goed onder druk gezet en was Meerburg de betere ploeg. We waren vandaag helaas niet scherp genoeg in de afronding en SJC bleek daarentegen juist heel effectief. Toch konden we met opgeheven hoofd het veld verlaten. De passie en beleving was gelukkig weer aanwezig en met deze instelling moeten we in staat zijn om over twee weken punten te pakken bij Blauw Zwart.

Kevin de Jong