Meerburg C1 houdt punten in Zoeterwoude

26 oktober 2014 21:30

Afgelopen zaterdag behaalde de C1 dan eindelijk zijn eerste overwinning. De mannen werkten hard, gaven geen kans weg en wonnen uiteindelijk dikverdiend met 3-0 van ARC C2. Meerburg is hierdoor van de laatste plaats af en kan de komende weken proberen om aan te sluiten bij de middenmoot.

Vooraf was de boodschap duidelijk: Kijkend naar de stand was een overwinning tegen ARC C2 noodzakelijk. De wedstrijd begon wat rommelig en we kwamen ietwat gelukkig op voorsprong toen Calvin op links doorkwam en zijn voorzet zomaar in het doel zag belanden. ARC werd niet gevaarlijk, maar we hadden moeite om de wedstrijd echt te controleren. Gelukkig verschafte Ruben ons wat meer lucht door één op één met de keeper niet te falen: 2-0. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust begonnen we helaas weer te slap aan de wedstrijd en ging ARC op zoek naar de aansluitingstreffer. Gelukkig werd er achterin sterk verdedigd, zodat Rodney eigenlijk zelfden of niet in actie hoefde te komen. Uiteindelijk kon ook Bauke na lang blessureleed zijn competitiedebuut maken en gaf hij meteen zijn visitekaartje af door de assist te geven op de sterk ingevallen Lars. Na de 3-0 was de wedstrijd gespeeld en konden we genieten van de eerste overwinning in deze competitie.

Al met al een wedstrijd waar we met een goed gevoel op terug kunnen kijken. De punten waren natuurlijk zeer welkom en er is ook vandaag weer hard gewerkt voor het behaalde succes. Voetballend gezien kan het natuurlijk nog veel beter en de komende weken zullen we weer hard aan de slag moeten gaan om aansluiting te vinden bij de middenmoot. Volgende week wacht hiervoor meteen de belangrijke wedstrijd tegen Noordwijk C1.

Kevin de JONG