Meerburg laat belangrijke punten liggen

14 april 2024 10:45

Redactie

Het was op voorhand de wedstrijd tussen de nummers 3 en 10, maar als je de laatste vijf wedstrijden in ogenschouw neemt, dan was er sprake van een heuse topper. Meerburg moest vorige week genoegen nemen met een puntendeling tegen Warmunda en Stompwijk’92 kwam net aan voorbij AVV Alphen. De bezoekers staan onderhand bekend als reuzendoder, aangezien ze de laatste maanden van zowel FC Oegstgeest en Teylingen wisten te winnen.

Na zaterdagmiddag kan ook Meerburg bij dat rijtje gerekend worden. Meerburg deed slechte zaken voor de bovenste plaatsen, maar er is nog van alles mogelijk en Stompwijk deed een goede stap voor lijfsbehoud, maar staat nog steeds wel op een nacompetitieplek.

Stompwijk had aanvankelijk de stevige wind in de rug, maar het was toch de thuisclub die in het eerste kwartier een paar keer gevaarlijk werd. Daarna verlengde Floris Hazenberg de bal heel slim met zijn hak, alleen schoot goalgetter Max van Steen over. De bezoekers kropen langzamerhand uit hun schulp en werden dreigender. Toch bleven de Rijndijkers de beste kansen krijgen, er was een fraaie combinatie tussen Lars Barthen en Hazenberg die alleen door een overtreding kon worden gestopt en de daaropvolgende vrije trap werd door Van Steen net naast geschoten. De Stompwijkers kregen nog een megakans, toen Joeri van der Salm uit een vrije trap geheel vrijstaand naast kopte.

Barthen was na de pauze een paar keer betrokken bij gevaarlijke situaties, maar het was  wederom Van Steen die de 1-0 op het bord bracht. ,,Ik vond het persoonlijk geen strafschop, maar op dat moment was het een bevrijdende treffer en kregen we ook kansen op meer. Op het eind hadden we mijnsinziens wel recht op een strafschop, maar dat telt allemaal niet. Ik moet ook de complimenten geven aan Stompwijk die niet opgaven en bleven vechten voor een beter resultaat. Ik zal altijd kritisch op mijzelf zijn en ik had vandaag meer moeten brengen.

" We hadden zo’n puike reeks neergezet na de winterstop en dan is dit een domper, als het een beetje tegenzit dan kunnen we ook nog overal naast grijpen. Bij winst vandaag en met SJZ-Teylingen volgende week hadden we vol mee kunnen doen. Nu moeten we de draad weer oppakken en zorgen dat we niet zo’n slechte reeks als eind vorig jaar gaan neerzetten.”

Hazenberg was een paar keer dicht bij de verdubbeling van de score en vooral zijn harde bekeken schot van een meter of 25 had een beter lot verdiend dan de lat. De Meerhorst bewoners gaven niet op en na een foute terugspeelbal was het al bijna gelijk. Toch kwam de gelijkmaker alsnog onverwacht, het was Lars den Hartog die een vrije trap randje zestien via de binnenkant paal binnenschoot: 1-1. Even later moest hij geblesseerd het veld verlaten.

De witzwarten drongen aan en werden gevaarlijk, vooral Jesse Jasperse miste van dichtbij een grote kans. En dan zal je altijd zien dat de treffer aan de andere kant valt.

Bron: leidenamateurvoetbal