MAX MAX MAX SUPER MAX 100

18 maart 2024 11:15

Pieter van Dijk

Normaal gesproken wordt niet iedereen even blij als je max 100 ziet.
Nu is dat even wat anders. Na iets meer dan 2 1/2 seizoen heeft Max van Steen al 100 officiële goals op zijn naam voor Meerburg

Voordat Max van Steen naar Meerburg kwam wisten we al dat hij regelmatig een doelpunt maakte. Namens Quick Boys maakte hij er in de competitie 10 en ook bij Rijnvogels liep hij na drie seizoenen in competitie verband al dik in de dubbele cijfers. Zijn statistieken bij Meerburg zijn inmiddels ongekend en inmiddels staat hij al op 101 goals.

De honderste werd gemaakt op zaterdag 16 maart op het veld van vv Woubrugge. Het was een vrije trap die langs de muur door Max werd binnengeschoten. Later die middag werd nummer 101 binnen gekopt. Na afloop ontving Max van Steen (zie foto) vanuit de club een Meerburgshirt met zijn naam erop en nummer 100.

4625.jpg

Soms heb je het idee dat Max niet zo bezig is met zijn doelpunten, maar het tegendeel is waar. Hij heeft het allemaal keurig in zijn hoofd en kan zelfs balen als zijn goal niet op zijn naam komt. Max beseft wel als geen ander dat hij zijn
ploegmaten nodig heeft om te kunnen scoren.

Volgende uitdaging is om periodekampioen te worden en ondertussen op jacht naar de titel MEERBURG topscorer aller tijden. Huidig is Joep van Vuren topscorer aller tijden bij Meerburg met 108 goals in officiele competitewedstrijden.

Max staat dit seizoen nu al weer op 21 competie treffers en heeft op dit moment 80 doelpunten in een officiele competitiewedstrijd voor Meerburg. In het seizoen 2022-2023 scoorde hij er 24 en het seizoen daarvoor 35.
Bron: Bestuurslid voetbalzaken