Wie is Shivan

18 april 2023 13:00

Op deze site heb je al de naam van Shivan kunnen vinden. Hij komt volgend seizoen de selectie van Meerburg versterken. Maar wie is hij en waar komt hij vandaan?

Shivan Chaigneau, 23 jaar oud. Ik heb in 2021 mijn diploma Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit van Amsterdam behaald en werk momenteel mee aan een startup.

Sportief:

Ik ben begonnen met voetballen op m’n 7e in de F-selectie van RCL Leiderdorp. Ik heb daar t/m de D1 gespeeld. Vanaf de C1 heb ik bij UVS Leiden gespeeld t/m de A1 (tegenwoordig O-19). Na UVS A1 werd ik gevraagd om bij het eerste van RCL aan te sluiten. Ik besloot terug te keren en heb veel minuten mogen maken als ‘rookie’.

Reden van stoppen 2 jaar geleden:

Net voor het Coronavirus brak ik twee ribben in een duel. Na het herstel kwam de lockdown en daarna verloor ik een beetje het plezier. Aan het eind van het jaar overheerste de twijfels om te stoppen waarna een combinatie van blessures en het vertrek van een aantal spelers, waaronder Max Glasbeek en Sem Overduin de doorslag gaf om definitief te stoppen met voetballen. Het was een moeilijke beslissing, zeker omdat ik heel erg van het spelletje houd, maar het plezier gaat voorop, en die was op dat moment helaas weg.

Meerburg

Toen kwam het belletje van Nick Poot, met de vraag of ik de voetbalschoenen weer wilde aantrekken. En toen begon het weer te kriebelen. Nick ken ik als een hele goede veldtrainer, tactisch sterk maar bovenal heeft hij een heel leuk karakter! Ik heb een aantal wedstrijden onder hem mogen spelen tijdens mijn herstel bij RCL en had ontzettend veel plezier in de manier waarop hij wil voetballen! Ik heb ontzettend veel zin om aankomend jaar bij Meerburg te voetballen. Hopelijk kunnen we samen iets moois neerzetten!

Shivan.jpg