We zijn nog niet op volle oorlogssterkte

3 oktober 2022 13:30

Redactie

Vierde klasse A (zaterdag) – ,,We hebben een leuke, jonge en brede selectie. Maar hopelijk komt er snel een einde aan de stroom geblesseerden en kunnen we met een redelijke vaste basis gaan spelen". Als je uit bij Zevenhoven binnen het kwartier met 1-0 achter komt, een speler rood krijgt en zij de gegeven strafschop benutten… dan weet je dat ook echt alles tegen zit bij de start van dit seizoen.

Uiteindelijk werd het 3-1 met ook wat kansjes voor ons maar meer ook niet. Maar niet getreurd, we moeten gewoon naar onszelf blijven kijken En komende week is er weer een wedstrijd. Verloor kampioen Koudekerk vorig seizoen ook niet snel twee wedstrijden?”, aldus de immer optimistische Meerburg-verdediger Tim Straathof.

Waar door veel blessures de thuiswedstrijd tegen Teylingen door Meerburg ook werd verloren, 1-2, versloeg Zevenhoven het immer lastige BSC’68 met 2-3. Straathof: ,,Misschien kwam dat ook door hun Louis van Gaal-opstelling met vijf verdedigers achterin? Wij hadden er vandaag ook veel moeite mee en het kostte ons best tijd om er goed op in te kunnen spelen. Maar ondanks snel één man minder waren we na de 2-0 achterstand tot de rust zeker niet de mindere partij. We gaven geen kansen weg en kregen zelf ook wat mogelijkheden.”

Maar het was kort na rust de thuisploeg die uit een scrimmage de 3-0 scoorde. Sam Durve liet de harten van de meegereisde Rijndijkers daarna sneller kloppen door bij een scrimmage voor het doel van Zevenhoven de 3-1 binnen te tikken. ,,Daarna speelden zij veel de lange bal op hun lange en gevaarlijke spits, die regelmatig voor gevaar zorgde. Durve werd onterecht afgefloten bij een doelrijpe uitbraak, waar de scheids ook zijn excuses voor aanbood omdat de voordeelregel verkeerd werd toegepast. We gingen het laatste kwartier één op één spelen, zetten hoog druk naar voren, maar echte kansen kregen we niet echt meer. En dat lag ook niet aan het echte gras waar we op speelden”, sprak de realistisch verhalende Straathof.

Met deze 3-1 uitnederlaag kwam Meerburg met 0 uit 2 (2-5) op een twaalfde plek in deze vierde klasse A en nam het ongeslagen Zevenhoven met 6 uit 2 (6-3) de derde plek in. Komende zaterdag is Roodenburg aan de Rijndijk de tegenstander. Zij staan nu zesde met 3 uit 2 (5-2) na de 1-2 thuisnederlaag tegen het favoriete BSC’68. Straathof: ,,Wij gaan ervoor en het seizoen is nog aardig lang!”

Bron: leidenamateurvoetbal