Meerburg 1 verliest 1e thuiswedstrijd

1 oktober 2017 22:00

In de allereerste competitie thuiswedstrijd stelde Meerburg 1 enigszins teleur door onnodig van Alphia te verliezen. Onder matige publieke belangstelling gingen de Alphenaren (koploper na 16-0 winst in de 1e wedstrijd) met het kleinst mogelijke verschil naar huis.

Met de zelfde basis 11 van vorge week (1-2 winst) werd door Meerburg aangevangen tegen Alphia wat vorige week een monsterscore boekte tegen Gol Sport. Al na 3 minuten had verdediger Ali Barokzay bijna succes. Waar hij vorge week nog met 2 treffers de belissende man was aan Meerburg zijde, miste zijn goede kopbal net het doel. De bal belande op de lat boven keeper Piket van de bezoekers. Binnen 20 minuten had spits Mats van der Poel ook tot 2 maal toe voor de oorsprong kúnnen zorgen. Echter miste hij een inzet vlak voor de goal en kopte in vrije positie naast.
Alphia was af en toe in de counter gevaarlijk. De buitenspelval voorkwam een doorbraak in enkelle gevallen en een inzet van dichtbij voor Bom, ging voorlangs.

Na ongeveer 8 minuten (de tijdwaarneming liet het even afweten)  in de 2e helft profiteerde Alphia van wijfelend optreden van de Meerburg defensie. Weer op randje buitenspel (overigens vlagde grensrechter Vlasveld wel )  schoot de Alphia spits vrij voor keeper Bom raak, 0-1.
Pas 20 minuten verder werd Meerburg voor het eerst in die 2e helft gevaarlijk. De voor Boris Muller ingevallen Jeroen Verboom, werkte de bal via de paal net naast de vijandelijke goal. Alphia, een geslepen ploeg, vond het wel goed en ondanks al dan niet terechte blessure tijd van ruim 10 minuten bleef de ploeg probleemloos overeind, Meerburg met een kater achterlatend. De brigade van nieuwbakken trainer Redel zal op zoek moeten naar eerherstel.
Pal na de 3 oktober festiviteiten moet er aangetreden worden tegen Roodenburg in Leiden . Een ongetwijfeld lastige opgave die Meerburg moet winnen om in de top 5 te gaan plaatsnemen.

Peter vd Heijden.