Meerburg 1 heeft kampioenschap voor het grijpen

24 april 2016 23:30

In de uitwedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Altior, deed Meerburg wat het als koploper aan zijn stand verplicht was, winnen. Hierdoor is nog met 3 wedstrijden te gaan, 1 overwinning genoeg om de titel in 3A te grijpen! As zondag 1-mei is de uitgelezen kans dit te bewerkstelligen als thuis aangetreden moet worden tegen Nicolaas Boys.

Vanaf de 1e minuut liet de in het blauw gestoken Meerburg zien wie er de baas was op het schitterende nieuwe sportcomplex in Lageraar. Meteen in die openingsfase brak Joep van Vuren door op rechts maar zijn voorzet werd (met de hand?) door de verdediging van Altior corner gewerkt. De druk werd na deze gemiste kans om snel op voorsprong te komen, opgevoerd. Dit resulteerde in wat corners. Uit een van deze spel voorzettingen kopte Duuk van der Meer, geheel vrijstaand, hard over. Uiteindelijk viel de verwachte openingstreffer in de 27-ste minuut. Na een vrij lange aanval en wat inzetten op doel, belande de bal op 15 meter van het doel voor de voeten van dezelfde van der Meer die zijn inzet in het doel zag belanden. Nauwelijks 2 minuten later had het zomaar gelijk kunnen staan, ware het niet dat doelman Patrick Bom een inzet van spits Otto van dichtbij met de voet pareerde.
Het was de 1e kans (er zouden er trouwens bar weinig meer volgen) voor de thuisploeg. De sterk opererende verdediging van Meerburg, waar Mark van Diemen wegens een schorsing ontbrak, was gewoonweg veel te sterk voor de matige Altior voorhoede.
Nog voor rust kreeg Meerburg de kans de score uit te breiden maar een goede rush van Joeri van der Voort, kon net niet benut worden door Joep van Vuren, die de bal op 2 meter voor het doel, net niet onder controle kon krijgen.

De 2e helft was 2 minuten oud toen de score wel werd uitgebreid. Na voorbereidend werk van Joep van Vuren kon Mats van der Poel  de 2e treffer van de dag voor zijn rekening nemen. De zelfde speler was er ongelukkig verantwoordelijk voor dat Altior wegens duw werk van de lange spits, terug kon komen via de penalty die gegeven werd.
Gelukkig werd de marge weer snel 2 doordat de voor Erik Candido ingevallen Jordy Paap fraai af ronde  na weer een voorzet van van Vuren.  Nog geen 10 minuten later was weer vd Poel in zijn eigen zestien meter verantwoordelijk voor de 2e pingel die Altior kon benutten deze middag. De rossige spits herstelde 4 minuten later zijn ongelukkige ingreep, door van dichtbij 2-4 aan te laten tekenen op aangeven van captain van der Voort. De wedstrijd was hierna gespeeld en het werd zelfs in de slotfase 2-5 doordat van der Voort , Joep van Vuren in staat stelde ook een duit in het zakje te laten doen.

Zonder problemen en verdere gele kaarten (immers stonden er een man of 7 op scherp....) werd het einde gehaald, zodat volgende week niemand hoeft te ontbreken in de kampioenswedstrijd tegen Nicolaas Boys. Aanvang van dit duel, wat de bekroning kan zijn op een zeer stabiel (slechts 1 keer werd er tot nu toe verloren!!) seizoen is 14.00 uur.

Peter van der Heijden.