Meerburg F1 sluit seizoen prachtig af met 3e plaats bij GHC toernooi en gelijkspel tegen Feyenoord

4 juni 2011 20:15

De F1 moest vandaag op toernooi bij GHC in Leiden. Een goed georganiseerd toernooi waarbij het niveau redelijk hoog was. Getuige het feit dat ook Feyenoord hierbij aanwezig was. We hadden beter kunnen afspreken om met z'n allen op de fiets te gaan want je auto parkeren is een probleem. Uiteraard had dit ook te maken met het zomerse weer en een volle bak bij het naastgelegen Zwembad de Vliet.

Andre had een redelijk fitte selektie de enige vraagteken
was hoe Sjoerd Ruts zich zou voelen, hij had namelijk afgelopen woensdag een
liesblessure opgelopen tegen Voorschoten'97. Ook Emil Shamoian was er weer bij.
Andre had zelfs 2 materiaalmannen geregeld in de personen van Rodney Bey en
Jeroen Berk!

De eerste wedstrijd was op veld 1 tegen RCL. De mobiele
tribune was ook weer aanwezig. De moeders namen hierop plaats met al hun hapjes
en drankjes. Meerburg speelde goed creeerde heel veel kansen maar de lat, paal
en ook de doelman van RCL waren de sta in de weg voor onze mannen. Vele kansen
via Lekan Onasanya, Dyani Stuart en Emil Shamoian troffen helaas geen doel. Aan
de andere kant bij een van de schaarse uitvallen was het Tim Straathof en vooral
doelman Olivier Wijnmaalen die handelend moesten optreden om een achterstand te
voorkomen. Uiteindelijk eindigt de match in 0-0.

De tweede wedstrijd was tegen Katwijk, de oranje hemden
waren wat stugger maar de kansen werden nu WEL afgemaakt.  Meerburg was fel en
gebrand om deze wedstrijd te winnen. Doelpunten kwamen van Emile Shamoian, Dyani Stuart en Abderrahman Amia (Brian Ruiz) het werd uiteindelijk 1-3 voor onze
boys. Olivier Wijnmaalen pakte nu wel zijn meters om wat verder te komen bij het
uit-trappen.

De derde wedstrijd was tegen het Haagsche GDA, vooraf werd deze tegenstander opgekeken want zij wonnen van Katwijk met 7-0. Maar onze boys speelden hun eigen spelletje, fel, goed combinatiespel en vooral veel acties! Lust voor het oog. Vooral Senna Smit speelde met heel veel overzicht en probeerde de ruimte te zoeken en de vrije man aldaar in te spelen (Lekan Onasanya), Ook Yoa Schols was duidelijk aanwezig. Lekan Onasanya maakte de eerste goal 1-0 en toen gingen alle registers open! De F1 draaide weer als vanouds, mooie vloeiende combinaties met vooral de zekerheid dat Tim Straathof en Olivier Wijnmaalen de boel achterin bewaken. Dyani Stuart maakte de 2-0 na wederom een goede actie van Lekan Onasanya.  Dit was tevens de eindstand.

Wedstrijd nummer 4 was tegen een oude bekende Roodenburg. Andre heeft daar nog weleens nachtmerries van aangezien ze voor beker van deze jongens hadden verloren. De eerste kans was voor Lekan Onasanya doch de keeper stopte de bal uitstekend. Daarna kreeg vooral Emil Shmoian het op z’n heupen en dacht wat Nasir van Roodenburg (stond op z’n shirt) kan, kan ik veel beter. Hij maakte na goed opgezette aanval de 2-0 via een lob, schoonheid van een doelpunt!

Wedstrijd nummer 5 was tegen Feyenoord, die wedstrijd heb ik in z’n geheel gefilmd, Andre krijgt deze van mij. De kansen waren over en weer, de eerste goede mogelijkheid was voor Lekan Onasanya, zijn schot kwam echter op de lat. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld. Toch kwamen onze jongens voor door een mooie kop-goal van Lekan Onasanya 1-0. Feyenoord probeerde wat meer druk te zetten, wisselde 3 spelers. Maar achterin werd met zoveel passie gespeeld. We hadden ook nog wat geluk dat ze de paal raakte. Uiteindelijk kwam Feyenoord langzij via weer een kop-goal waarbij onze keeper kansloos was. Uiteindelijk werd het 1-1 waarna pingels genomen moesten worden. Onze jongens waren wat zenuwachtiger dan Feyenoord en zodoende kon Feyenoord de winst pakken. Wat ik heel mooi vond is dat Sjoerd Ruts (geblesseerd aan zijn lies) toch nog 2 a 3 minuten kon meepikken tegen Feyenoord, daar keken de spelers toch naar uit!!!!

De laatste wedstrijd was tegen ASC E???? de jongens waren gemiddeld een kop groter en vooral de doelman stak er aardig bovenuit en kon met gestrekte armen de lat raken. Ondanks het fysieke voordeel bleef de wedstrijd op 0-0 steken. Er werden best wel kansen gecreëerd doch onze jongens begonnen ook moe te worden. Dus ook hier pingels nemen om de wedstrijdwinst te pakken. drie man namen ze en schoten ze feilloos in!

Uiteindelijk een 3e plek op een goed bezet toernooi! Ik denk dat jongens een prima prestatie hebben geleverd en ik kijk ernaar uit om met ze in de E te werken. Andre en assistenten jullie hebben een goede basis gelegd!!!!!

Het was een leerzame dag voor mij als trainer van de E, ik vond de homogeniteit van het team zeer opvallend en denk dat Rien van Veen verder kan bouwen waar Andre Berk de basis heeft gelegd. Het fundament staat!!!!! Jongens heel veel succes bij de E.

Uw Razende reporter Frank Paap