Meerburg F1 gaat lekker

10 oktober 2010 10:30

Afgelopen zaterdag 9 Oktober vertrokken we richting Katwijk om tegen Rijnvogels F1 te voetballen. Het weer was zoals de afgelopen weken perfect dus het beloofde weer een mooie voetbalochtend te worden.

Na een korte bespreking in de kleedkamer gingen we naar het veld om daar wat oefeningen te doen om scherp te worden en te blijven. De wedstrijd van vorige week tegen Rijnsburgse Boys werd weliswaar winnend afgesloten alleen het spel daar waren we niet geheel tevreden over, er moest deze wedstrijd dus weer een ouderwetse vechtlust van de F1 tevoorschijn komen!

Knap van deze groep is dat ze twee systemen kunnen spelen, de kerstboomvariatie, en de 1-3-1-2 formatie waarbij er veel gebruik wordt gemaakt van een centrale aanvaller die dirigeert op het middenveld, en de snelle links en rechtsvoor voorziet van de bal. De eerste helft zagen we bij vlagen goed spel mede door de snelle vleugelspelers waardoor we voor de rust al het verschil hadden kunnen maken echter je moet soms ook een beetje geluk hebben!

Afgesproken was dat we de tweede helft door zouden drukken ook de centrale verdediger zou mee gaan indien het kon, dat resulteerde in een aantal 100% kansen tegen de paal en net naast. Nog meer drukken op de helft van Rijnvogels resulteerde in een knap ingeschoten bal van Lekan (als ik het goed zag buitenkantje voet! ).

Wat we vandaag zagen was weer een gretige F1 met nu 5 wedstrijden gespeeld met slecht 2 tegendoelpunten dus de verdediging staat ook! Volgende week Zaterdag thuis tegen RCL die staan bovenaan en winnen alles, wij staan nu tweede dus dat kan een spannende strijd worden!!

Jongens ik ben trots op jullie

Andre Berk