De schwung komt er in!

26 september 2016 19:15

Zoals Andre al had opgemerkt in zijn vorige column, bekt dat hele JO9-1 (of welk team dan ook) niet lekker, dus ik hou het gewoon ouderwets bij F1. Vroeger was alles immers toch beter…

Onze jongens moesten op een stralende dag aantreden tegen Jodan Boys F1 uit Gouda. Aangezien de poule zeer sterk en zwaar is, moest er gewonnen worden om kans te houden op het ticket voor de Hoofdklasse. Dat moesten de jongens nu ook eens doen zonder de bezielende leiding van Andre, die er helaas niet bij kon zijn. Gelukkig is er dan altijd nog Remi en hij deed dat met volle overtuiging!

De wedstrijd dan. Al snel bleek dat Meerburg toch wel een stuk sterker was.  Er werd goed samen gespeeld, er waren mooie individuele acties en er was strijd. Kortom, de eerste helft was van een hoog niveau, maar het ontbreekt ons nog een beetje aan geluk voor de goal. We kregen misschien wel 15 corners, maar als door een wonder bleef een doelpunt uit. Ik kan u verklappen dat dit ook niet goed is voor de bloeddruk van de ouders langs de lijn…Rusten dus met 0-0, terwijl het met gemak 0-5 had kunnen en misschien wel moeten staan.

Gelukkig is er altijd nog een 2e helft en al snel werd de ban gebroken door Manu die zijn nieuwe voetbalschoenen zo een extra mooi debuut gunde. En het werd nog mooier, want redelijk snel vielen de 0-2, de 0-3 en de uiteindelijke 0-4. Manu scoorde totaal 3x en Jeppe nam de andere treffer voor zijn rekening. Mooi om te zien dat de doelpunten echt samen gevierd worden, dat er echt een team ontstaat, want het staat achterin als een huis. Iedereen doet zijn best en er wordt voor elkaar geknokt en gewerkt. Ook erg knap van Finn dat hij bij de spaarzame aanval van Jodan Boys goed kon optreden en zijn doel schoon houden. Het is toch lastig als je een wedstrijd moet keepen, waarin je weinig te doen krijgt, maar er wel moet staan als het nodig is. En dat deed hij dus!

Ook voor de ouders was het een hele geruststelling en na het laatste fluitsignaal waren er dus alleen maar blije gezichten aan de kant van Meerburg. Ook was Andre inmiddels ontwaakt uit zijn schoonheidsslaapje en hij kon dus ook zijn blijdschap in de whatsapp delen (misschien was toch niet alles vroeger beter…)

We zijn inmiddels opgeklommen naar een gedeelde 3e plaats in de poule, maar de komende 2 wedstrijden zal het er echt om gaan. We spelen allereerst as. zaterdag uit tegen Alphense Boys, de huidige nummer 1 en vervolgens een week later thuis tegen Nieuwerkerk, de huidige nr. 2. Als de jongens dezelfde inzet, strijd, tactiek kunnen opbrengen als afgelopen zaterdag en iets beter in het afronden worden, dan ben ik ervan overtuigd dat er over 2 weken een nieuwe nr. 1 is in de poule en dat dit Meerburg F1 zal zijn.

Succes jongens met de trainingen  en de komende wedstrijden. Wij hebben alle vertrouwen in jullie en zijn sowieso trots op jullie manier van voetballen. Elke week wordt dit namelijk beter, dus de trainingen slaan aan en tonen inmiddels hun waarde. Komt u ook eens onze jongens aanmoedigen, dat zullen ze vast heel erg leuk vinden.

Groet,

Een trotse vader!