Oude F selectie ontmoet nieuwe F selectie.

18 juni 2016 0:30

Beste mensen, na een periode van stilleven op de column van Andre B. is er toch weer wat leven te ontwaren.
Waarom deze zg stilte? Hoor ik U vragen! gewoon omdat de tijd mij ontbrak om te schrijven.
Heb ik dan stilgezeten? Nee, allerminst, we hadden het zeer druk met oefenwedstrijden met de nieuwe F selectie, en tussendoor kwam er ook nog een te vereffen weddenschap.

Omdat ik die verloren had was mijn tegenprestatie, het bedienen, van de ouders van de oude F1 van afgelopen seizoen, in het lekkerste restaurant  in Leiden  La Plancha.

Nu is La Plancha onze sponsor van afgelopen seizoen, dus niets stond een gezellige avond in de weg.

Eenmaal aangekomen bij de Morspoort, zag ik al een paar ouders buiten zitten op het terras, en ik schoof gezellig aan.

Toen de moeder van Daniel, Ceciel  het woord nam, en mij een pakje overhandigde zag ik de bui al hangen.

Een heus kelners schort werd mij omgehangen door de vader van Lloyd, die daar blijkbaar van genoot om mij in zo’n kledingstuk rond te zien lopen, ik denk dat vriend Lloyd dat ook graag zelf had gezien!

Wat restte was een heel gezellige avond, waarbij ik een aantal drankjes serveerde, het was  leuk om als trainer dat ook eens mee te maken, om met de ouders van je team iets te ondernemen.

Op naar het voetbal, de F2 en F1 hadden een prima oefenstage gehad in de vorm van een aantal oefenwedstrijden.

Die oefenwedstrijden waren nuttig,  en er werd prima gespeeld en zelfs gewonnen.

En zoals de traditie voortgaat, was er afgelopen Woensdag de clash tussen de oude en nieuwe F selecties.

Hajo, waar ik prima mee gewerkt heb afgelopen seizoen was nu eigenlijk voor het eerst mijn tegenstander, en de psychologische oorlogsvoering kwam in volle gang.

Hij wist te melden dat de oude F1 op Zaterdag en Maandag nog wedstrijden hadden ter voorbereiding  en zou de opstelling aan mij nog doorgeven, hij antwoorde er gelijk achteraan, misschien!

Op de bewuste Woensdag melde hij, ik heb de opstelling gemaakt, en de motivatiespeech ligt klaar!

Waarop ik antwoorde; ben er ook klaar voor Laman!

En zo liep deze oorlogsvoering op volle toeren, en besloot er een schepje bovenop  te doen, met opgeplakte  formulieren in de kleedkamers, met teksten als; zijn jullie klaar voor een pak slaag?

Hajo antwoordde na de foto’s gezien te hebben met; Ik kan mijn motivatiespeech weggooien, dat doe jij al voor me!

Ja Berk, dacht ik bij mezelf, nu zijn die gasten natuurlijk extra getergd!

De Nieuwe F2 zou spelen tegen de oude F2, en in de kleedkamer geen spoortje van zenuwen, zouden ze zo zeker zijn van zichzelf?

Grappige kereltjes zijn het, en 1 meisje, prima voetballertjes, brutaal en slim, en zijn voor de beker ingedeeld in de 1e klasse, kijken of ze dat aankunnen.

Ik moet zeggen, ik was zeer tevreden over het optreden van de nieuwe F2, die toch de oude kampioenen de oude F2 tot de rust op 0-0 hielden.

Was het eenrichtingsverkeer? Nee zeker niet, ook de nieuwe F2  kreeg kansen, er werd brutaal gespeeld, de verdediging, Fenja, Bram en zeker Justin stonden prima te spelen.

Twan de keeper, deed het prima, focus en concentratie goed! Terwijl de aanval, Faas, Zayd, Jules en Olivier en Matz  zorgden voor menig probleem in de achterhoede van de oude F2.

De tweede helft kregen ze het moeilijker, maar das logisch! Tempo was zo hoog dat de oude F2 in de 2e helft  slaagde om driemaal te scoren.

Best knap, van deze kereltjes en dame, om zo weerstand te kunnen bieden, dat belooft nog wat het komende seizoen, trainer coach Stephan en leider Edwin kunnen  tevreden zijn!

Op naar de volgende wedstrijd, nieuwe F1  tegen oude F1, zou ook deze nieuwe groep opgewassen zijn tegen een gelouterde ploeg die de oude F1 eigenlijk gewoon is.

Ik zag in de kleedkamer dat de spelers best zenuwachtig waren, is toch een groep waar ze tegenop kijken, die oude F1.

De psychologische oorlogsvoering was in tegenstelling tot vorige jaren qua spelers best laag, alleen vriend Lloyd liet van zich horen, maar dat had ik van hem wel verwacht.

Nieuwe F1 speler Yvo had koorts, en daar was ons eerste probleem, hij viel later in en liet ondanks zijn koorts zien waarom hij in de F1 geselecteerd is, wat een speler!

De Oude F1 was duidelijk sterker, en begon furieus, dat resulteerde in de eerste paar minuten al in 2 doelpunten.

Ik zag dat de nieuwe groep stijf stond van de zenuwen, en vergaten te voetballen, dat wat ze zo goed hebben laten zien in de oefenwedstrijden.

Na een tijdje speelden ze de zg  schroom van zich af en kregen zelfs een aantal kansjes, maar die oude F1 , dat is toch iets aparts, als dat eenmaal gaat lopen!

Vriend Lloyd wist elke keer als hij scoorde een gebaartje naar mij toe te maken, waarop ik naar Hajo riep ; vervelend spitsje! Kun je die niet wisselen?

En zo liep de oude F1 uit naar een uiteindelijke uitslag van 11-0, en ik dacht bij mezelf, ach! Ik heb goede dingen gezien vandaag, Cas, Yvo, Stijn en Cees, kunnen prima verdedigen, terwijl Manu, Scott, Thijmen en Jeppe prima kunnen aanvallen, terwijl ik denk dat  Finn onze keeper een echte kanjer kan worden, sterker dat is hij al!

En laten we daar nou een heel seizoen voor hebben, ik heb er vertrouwen in!

Het was een leuke middag, ook zeer leerzaam, zoals vriend Hajo zou zeggen!

Foto’s op Meerburgsite.

Andre B.