“Zwarte Piet”, verslag F2

9 november 2014 14:00

Iets lichter dan gebruikelijk fietsten wij weer naar het sportpark van Meerburg. Tijdens het ontbijt moest er al wat motiverende woorden gesproken worden. Onze zoon was er al van overtuigd dat hij deze wedstrijd tegen Nieuwkoop F2 zou gaan verliezen. Hé, dat is geen goede start.

De jongens van de F2 lieten de afgelopen week tijdens de training zien dat het met de focus en concentratie goed gaat. Er werd scherp getraind. Nieuw was de looptraining. Vol enthousiasme werden de oefeningen uitgevoerd. Ook tijdens de  grote partij werd scherp gevoetbald.

Zo als altijd wordt er tijdig verzameld (45 minuten voor aanvang van de wedstrijd) om de jongens en de coaches de gelegenheid te geven om zich om te kleden en rustig voor te bereiden op de wedstrijd. Speelsituaties worden uitgelegd met behulp van de bekende “hoedjes”.  Op deze manier hoop je de jongens meer voetbalkennis bij te brengen. Van belang is dan dat de jongens goed bij de les zijn.  Een goede voorbereiding is het halve werk, zullen we maar zeggen.

Vandaag kregen wij bezoek van de jongens van Nieuwkoop F2. De wedstrijd werd dit keer geleid door een jeugdspeler van Meerburg. Dat was even wennen voor onze “vaste” scheidsrechter. Sinds tijden mocht zij weer partijdig zijn. In het doel stond Boet. Die met de week zelfverzekerder  wordt. In de achterhoede stonden Joshua, Emil, Klaas en Seph. In de voorhoeden Micha, Tygo, Xavi en Bas.

Vanaf de eerste minuut werd er scherp gevoetbald. Leuke combinaties kwamen tot stand. Nieuwkoop had bij onze verdedigers weinig in te brengen. Voor elke minimeter werd er gestreden. U kunt dus stellen dat mijn bestelling van vorige week ( een kilootje brutaliteit)zeker voor de helft afgeleverd is. Helaas stond in de achterhoede van Nieuwkoop een boerenjongen die het ons erg lastig maakte. We gingen de rust in met een 0-0 stand.

In de tweede helft begonnen we niet goed. De scherpte was er even niet. Daar kwam het eerste tegendoelpunt. In de resterende tijd creëerden wij wel kansen, maar waren wij niet doeltreffend. In de slotfase werd het nog 0-2. Helaas is het ons niet gelukt om een punt te halen.

Terugkijkend op de wedstrijd zagen wij een brutaler F2, die met goed voetbal  de wedstrijd onder controle had. Nu de verdedigende aspecten bekend zijn, zal de aandacht verschoven gaan worden naar het afwerken en het schieten op het doel. Volgende week zal de goedheilig man met zijn zwarte vrienden in Nederland arriveren. Bovenaan ons verlanglijst staat een overwinning. Wilt u dat ook voor de F2 doen?