B6 doet wat het moet doen!

9 november 2014 1:00

In de bekerwedstrijden ging het af en toe wat moeizaam, er werd af en toe redelijk gespeeld maar je weet dat deze gasten beter kunnen.
Basistrainingen daar begonnen we mee, gewoon een bal aannemen, leren opendraaien en vooral de bal het werk laten doen!

Ook aandacht voor positiespel, veel bewegen zonder bal, die gasten nemen het snel over.

Helaas kampt dit team  met veel geblesseerden, zo ook afgelopen Zaterdag, Jesse, Tijn en Gijs konden niet meedoen, dus met 11 spelers afgereisd naar RCL.

In de beker werd er nog verloren van SJZ, vorige week won de B6 daarvan met af en toe zeer goed voetbal.

Ook werd er van RCL verloren met 4-0 in de beker dus er was nog iets goed te maken.

Bram in het doel, Ferrin linksback, centraal David en Pascal en rechtsback Bas.

Nummer tien Ali met aan de flanken Maarten en Bob.

Linksvoor Max, diepe spits Jan en rechtsvoor Thomas.

Nu de eerste minuten was het spel in het voordeel van RCL, de B6 kwam er moeilijk uit, maar gaandeweg  de wedstrijd lukte het de B6 om onder de druk uit te komen, helaas viel Thomas uit door een blessure, zodat we met 10 man kwamen te staan.

Dan maar de dood of de gladiolen, is wel riskant maar we gingen 1- 3-3-3 spelen, Pascal nam de rechtsvoorpositie over van Thomas, dus achterin gewoon 1 op 1 spelen.

Dat liep best goed, voor de rust gingen we de rust in met een 0-1 voorsprong.

In de rust heb ik aangegeven dat ik best trots op het team was, met 10 man zo voetballen.

De tweede helft kon Thomas toch nog meedoen,  dus gelukkig stonden we weer met 11 man, er werd gecombineerd, voor elkaar gewerkt, eerder bij de bal dan de tegenstander, en de persoonlijke duels werden gewonnen, Bob als aanvoerder speelde een perfecte wedstrijd, in dienst van het team, alle spelers speelden trouwens  boven hun niveau, zodat we de wedstrijd helemaal naar ons hand konden zetten.

Uiteindelijk werd deze wedstrijd gewonnen met 0-3, kan daar alleen maar trots op zijn en heb middels een diepe buiging in de kleedkamer daar mijn respect voor gegeven.

De B6 is een leuke groep om training aan te geven, leergierig en serieus ( meestal )

We spelen geen 1e klas maar ze gaan er wel voor, dat belooft voor het verdere seizoen nog wat!

Twee wedstrijden en 6 punten hoe mooi kun je beginnen!

Andre B.