Dat was de mol!

9 november 2014 0:00

Weer een week voorbij met vooral een goed spelend Ajax in de Champions League vooral in de eerste helft, waarbij er een zuivere penalty niet werd gegeven aan de Amsterdammers.
Tevens een goed optreden van PSV en Feyenoord in de Europa League die aan hun stand verplicht waren om de 3 punten te halen.

Van de week Woensdag vrij vroeg aangekomen bij het Meerburg terrein, ik was daar niet de enige!

Er verscheen een man met grote rubberen kaplaarzen, een regenjas  en  een AH tas.

Vol genoegen gaf hij aan er weer 6 gevangen te hebben! Ik dacht huh! Een visser?

Maar nee! Hij was de mollenvanger!

Ha! De mollenvanger van Meerburg! Dacht ik gelijk.

Weer een paar toeschouwers minder,  en als je ze wil zien moet je naar veld 4 daar liggen ze, riep hij naar me.

Echte mollenvangershumor, Eigenlijk zielig, dacht ik bij mezelf, wie was er eerder? De mol of de mens?

Om deze meneer nu als  een moordenaar te zien ging me te ver, hij doet natuurlijk ook maar zijn werk, maar toch!

Enkele wetenswaardigheden over de mol:

Een mol heeft hele kleine oogjes die verstopt zitten in zijn dichte zwarte vacht. Hij kan er niet zo goed mee zien, maar blind is hij niet.

Mollen leven bijna permanent onder de grond. Daar zijn ze veilig voor roofdieren zoals buizerds, uilen en katten, maar niet voor mollenvangers blijkbaar!

Een mol verkent zijn gangenstelsel met behulp van de gevoelige snorharen en tastzenuwen op zijn neus. Hij vindt zijn voedsel, vooral regenwormen en insectenlarven, door de trillingen die deze dieren veroorzaken. In de ondergrondse duisternis is een scherp zicht van minder belang.

In het voorjaar worden de jongen geboren. De kale pasgeboren jongen zijn wel blind. Na ongeveer drie weken gaan hun oogjes open.

Genoeg over de mollen! Op naar het heden!

Na een goede trainingsweek  inclusief de looptrainingen waren we er klaar voor.

Gast deze week was Murat, de trainer van de F5 die wel eens nieuwsgierig was hoe het bij onze F1 het eraan toeging.

Eigenlijk wil ik elke week een andere gast erbij, gegadigden kunnen zich bij mij opgeven!

De gebruikelijke taferelen, aankleden ( zonder ouders ) de teambespreking en de warming-up.

Tijdens de warming-up sloot oud F1 speler  Sam van vorig seizoen aan om even mee te doen.

Sam is op stage de komende 4 weken bij Feyenoord om daar zijn kunsten te vertonen, ik had hem al aangegeven om daar vooral van te genieten! Niet iedereen krijgt die kans.

Tegenstander vandaag was Quick Boys F1, eens even kijken of de F1 van Meerburg daar tegen opgewassen was, ze oogden behoorlijk sterk.

Dat bleek ook de eerste 10 minuten, Meerburg had moeite met het fysieke, en kwam er bij vlagen slechts uit om gevaarlijk te worden, maar gaandeweg kregen ze meer grip op de wedstrijd, technisch vond ik Meerburg beter, ook positioneel was het  goed.

De ruststand werd gehaald met een 0-0 op het scorebord, tijd voor de limonade.

In de rust aangegeven dat we moesten proberen om de 1-0 te maken, ook wilde ik dat de links en rechtsvoor hun verdedigende taken beter zouden uitvoeren.

Meerburg F1 kwam furieus uit de kleedkamer kwam denk ik door de gezamenlijk Yell die we deden.

Ook weer zo’n woord Furieus! Wat bijvoorbeeld de volgende betekenissen heeft:

1) Boos 2) Dol 3) Frenetiek 4) Geweldig onstuimig 5) Hels 6) Heftig uitvarend 7) Kwaad 8) Laaiend 9) Nijdig 10) Onstuimig 11) Razend 12) Spinnijdig 13) Tierend 14) Toornig 15) Uiterst heftig 16) Uitzinnig 17) Uitzinnig van woede 18) Vertoornd 19) Woest 20) Woedend 21) Witheet 22) Ziedend 23) Zeer heftig.

Nou al deze bovenstaande woorden waren niets teveel gezegd, Teun Z scoorde de 1-0, de 2-0 dit door hard werken en goed samenspel van alle spelers, veel duels werden gewonnen op het gehele veld.

Aanvallers Bas,  Wout, Raoul   en natuurlijk Teun Z waren levensgevaarlijk voor de tegenstander.

Verdedigers Hugo, Teun H en Max gaven samen met keeper Damien niets weg, alleen die ene corner, die er met behulp van de wind, en door een goed getrapte bal van een Quick Boys speler er zo indraaide.

Het werd uiteindelijk toch nog even spannend, maar de wedstrijd werd terecht met 2-1 gewonnen.

Wedstrijd werd overigens  geleid door de uitstekend fluitende arbiter Rene B. bedankt hiervoor!

Niet slecht dacht ik bij mezelf, als je ziet waar deze knapen vandaan komen! Waren laatste in de bekerpoule, en staan nu met 2 gespeelde wedstrijden op 6 punten in de 1e klasse  groep 2.

As Maandag en Woensdag weer lekker trainen op kunstgras, zonder de toeschouwers gebroeders de  mol, die vechten namelijk voor hun leven op veld 4.

Andre B.