Zaterdag 8 november, Meerburg F4 - RKAVV F2

8 november 2014 23:45

RKAVV “uit” altijd lastig. Vooral omdat RKAVV haar terrein deelt met SEV.
Dat betekende dat een deel van de spelers in de kantine van RKAVV verzamelde en een deel van de spelers bij SEV.

Nadat de teamleden elkaar hadden gevonden, konden we van start. Een prachtige zonnige ochtend tussen de weilanden, fris windje, de geur van echt gras. Alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd.

De eerste helft bleken de teams goed tegen elkaar opgewassen. Er werd aan beide zijden goed overgespeeld, en beide teams moesten stevige aan de bak, met af en toe een stevige overtreding tot gevolg. Bij rust stond het 0 – 0. De strijd bood hoop op de eerste overwinning in de competitie.

Waren onze jongens overmoedig geworden? Hadden ze teveel appels gegeten in de rust, of kwam het door die paar ouders die tijdens de rust koffie gingen halen in de kantine en daardoor het eerste deel van de tweede helft misten? Na vijf minuten in de tweede helft stonden we plots twee doelpunten achter. De organisatie was korte tijd helemaal zoek.

Ons team herstelde zich gelukkig snel, de mannen vonden elkaar weer op het veld. Er werden prachtige kansen gecreëerd. Een schot op de paal, verschillende reddingen van de keeper van RKAVV.

En we vermoeden dat het doel van de tegenstanders steeds een metertje of twee naar links of rechts werd verschoven, waardoor veel van onze schoten naast gingen. Helaas kwamen we halverwege de tweede helft nog op drie doelpunten achterstand.

De motivatie van Meerburg bleef echter hoog. En dat betaalde zich uit in een prachtige goal van Djem. Jammer genoeg restte er te weinig tijd voor de Meerburgers om nog op gelijke hoogte te komen. Maar de weg omhoog is gevonden. Als we dit goede overspelen, soepele verdedigen en de motivatie volhouden, gaan we nog een mooie competitie tegemoet!

Aanvullende afspraak op vorige week: om het aantal tegendoelpunten tot 0 per wedstrijd terug te brengen, gaan er geen ouders tijdens de rust koffie halen of iets dergelijks. Eenmaal bij het veld, blijf bij het veld, ongeacht regen, wind, behoefte aan koffie, of hoe nodig je ook moet plassen!

Uw verslaggever ter plaatse,

Roelf