Mag ik een kilo brutaliteit van u? verslag F2

1 november 2014 21:30

Na een puntloze bekercompetitie leek het de trainer een goed idee om voorafgaand aan de competitie een oefenwedstrijd met de F2 te spelen.
Om het zelfvertrouwen van de jongens op te vijzelen.

Omdat wij zelf nog heerlijk genoten van de regen in Turkije en pas woensdag in de middag weer terug zouden zijn, werd de wedstrijd woensdag de 27e gespeeld om 17.00 op het terrein van Meerburg.

Met een jetlag nog in ons hoofd (ja de klok ging dit weekend een uur terug en Turkije ligt ook nog in een ander tijdzone) stonden we op tijd op het veld. De jongens begonnen voortvarend, maar al snel sloop het gemak van het slap verdedigen er toch weer in.

In de 2e helft werd er op aandringen van de trainer toch pittiger gevoetbald en werd de schade enigszins beperkt tot 7-4 verlies. Met de laatste 10 minuten in ons hoofd gingen we zaterdag met frisse moed op bezoek bij DSO F3.

In het doel weer Boet (die met de week steviger wordt, zou dit door zijn keeperstraining komen?) In de achterhoede: Klaas, Seph, Josua en Emil en in de voorhoede: Micha, Tygo, Xavi en Bas.

Met een goede focus werd gestart aan de wedstrijd. Voetballend hadden we de wedstrijd onder controle.

Leuke combinaties lieten de jongens zien, maar helaas hadden we niet de mazzel om het openingsdoelpunt te maken. Maar dan sluipt langzaam het geluk weg. Kleine foutjes worden afgestraft en DSO rook het doel al van ver.

Vol overtuiging scoorden zij de 2, 3 en 4-0. De coaches aan de zijlijn werden er moedeloos van. “Op de bal, op de bal”.

In de rust de jongens nog maar even op wijzen, dat zij toch echt feller op de bal moeten zitten, niet naar achterlopen tot naast je keeper, maar direct het lastig maken. Brutaler zijn, die bal is van ons. Afblijven!!!

Zodra de jongens dat gaan doen, zie je dat de tegenstander naar achter gedrukt worden en dat er kansen komen.

Vanuit een hoekschop schoot Xavi de bal mooi voor. Via de kluts viel de bal dan toch nog in het doel. Daar was dan onze eerste doelpunt. Maar inmiddels was de stand al 6-1.

In boeken gaat de wedstrijd in als 5-1. Maar dat maakt niet uit. De start in de 3e klasse begint met 0 punten.

Op de terugweg naar huis wordt er nog volop gediscussieerd. Hoe leren we de jongens feller en brutaler te zijn? Voor “straf” laten we onze zoon Feyenoord- Zwolle kijken. Kijk, dit is fel en brutaal voetbal.

Druk op de bal, begint al bij balverlies in de aanval. Maar of dit nu verplicht oefenstof is voor de jongens? We gaan het maandag en woensdag weer zien op de training.