Pijn in de Quadriceps

1 november 2014 21:15

Weer een week voorbij, en mensen wat een mooi weer nog steeds, leve het Nederlands subtropische klimaat!

Op voetbalgebied is er weinig te melden, wel wat wetenswaardigheden zoals Sneijder die ontploft in de kleedkamer  bij Galatasaray: "Ik ben een wereldster" zei hij,  omdat hij om technische redenen niet opgesteld werd.

Verder word ik vrolijk als ik kijk naar een training van Feyenoord met vooral met Elvis Manu, wat een plezier straal die gast uit!

Afgelopen Vrijdagavond was het zover! De loop en coordinatie training voor de hoofdtrainers van onze vereniging.

Voordat ik er heen zou gaan nog even lekker eten, het was druk bij mij thuis, een aantal vrienden van mijn oudste zoon bleven ook eten.

Daar zat ik dan aan tafel in mijn Meerburg trainingspak, de jongens keken me vreemd aan, ik vertelde ze dus dat ik looptraining zou krijgen.

Na het eten stond ik op en gaf mijn vrouw een zoen, en ze vroeg: weet je hoe je moet rennen?

Voordat ik antwoord kon geven zei ze dat het hetzelfde is als lopen, alleen gaat het dan sneller!

Onder hoongelach van zo’n 8 man trok ik de voordeur achter me dicht.

Zeker een leerzame avond gehad, waar we bij de jeugd zeker wat mee gaan doen.

Zaterdagochtend werd ik wakker, en hoe! Met spierpijn op plekken waar je niet eens wist dat je daar ook spieren bezat.

Na enig speurwerk op internet bleek ik het meeste last te hebben van de Quadriceps.

Deze quadriceps (vierkoppige bovenbeenspier) bestaat uit vier spieren.
Deze spieren zitten aan de voorkant van het bovenbeen, en lopen van de heup en het bovenbeen tot het bovenste deel van het scheenbeen.

Op naar de orde van de dag, de F1 moest vandaag aantreden uit tegen UDO, we hadden nog wat goed te maken daar, in de beker werd er nog verloren met 4-2.

In de kleedkamer komen ze nu echt wel wat los,  maar dat mag ook de focus en concentratie moet komen na het omkleden.

Afgelopen Maandag heb ik voor de training een foto aan de spelers laten zien, met daarop een wedstrijdbespreking van vorige week.

Wat opviel aan de foto, de spelers kijken allemaal een andere kant uit, behalve de goede, naar mij dus!

Op mijn vraag van wat valt op aan deze foto, gaven ze allemaal het goede antwoord, we letten niet op.

Nu in de kleedkamer bij UDO weer de groep geconfronteerd met dezelfde foto, maar nu de foto verfrommeld en demonstratief in de prullenbak gedeponeerd, met de woorden, zo! Nu weten jullie het wel!

De warming up in het zonnetje, een vernieuwde versie waarbij je heel goed moet opletten, anders loopt de oefening niet goed, en dus goed voor de focus en concentratie.

Aanvang wedstrijd, ik werd daar heel blij van, ik niet alleen, ik denk dat ook de ouders langs de lijn een heel goed voetballende ploeg zagen, waar alles in zat! Driehoekjes, op juiste moment diep spelen, en vooral slim zijn, mijn hemel!  ik ben trots op ze!

We gingen door het goede spel de rust in met een 0-2 voorsprong, doelpunten gemaakt door goudhaantje Bas, en door Max (De Beitel ).

De tweede helft was zeker ook goed, echter een onoplettendheid achter en UDO kon de 1-2 inkoppen uit een corner, maar de bovenliggende partij was Meerburg F1 die slordig met de kansen omging anders had de uitslag zeker hoger uitgevallen.

Ben heel tevreden over de jongens en ga as Maandag met de loop en coordinatietraining beginnen en zal ze van te voren vertellen dat dat goed is voor je Quadriceps haha.

Ik kan ze dan ook gelijk aanwijzen waar ze de andere ochtend pijntjes kunnen verwachten!

Loerend wat de komende week weer zal brengen groet ik U,

Andre B.