Konstantinos Triandafillopulos

27 oktober 2014 12:00

Weer een week voorbij met toch wel gemengde gevoelens omtrent het optreden van onze Nederlandse clubs in Europa.

Maar waar ik het meeste om moest lachen van de week was het commentaar van Sierd de Vos tijdens de wedstrijd van PSV tegen het Griekse Panathinaikos.

In Nederland spelen er tien voetballers met de naam de Vries, 21 heten er Jansen, acht de Boer. In Engeland spelen zeventien Johnsons. Niet echt origineel maar wel makkelijk.

Zoniet in Griekenland, daar weten ze wel raad met onuitsprekelijke namen, wat voor veel commentatoren en stadionspeakers en verslaggevers een ware uitputtingsslag is.

Ga er maar eens aan staan, met namen als Lazaros Christodoulopoulos, Konstantinos Triandafillopulos.

Ajax had ooit interesse in Sokratis Papastathopoulos. De Griekse verdediger koos uiteindelijk voor Genoa en daar is de stadionspeaker van de Amsterdammers hem nog steeds erg dankbaar voor.

Ook in andere landen lopen kerels rond met namen van hoe kom je erop?

Denk bijvoorbeeld aan Marcio Markiowsczkynovicov (Dynamo Boekarest)

Surachai Jatturapatarapong (Singapore)

Eric Rabesandratana (oa PSG en AS Nancy)

In Nederland hadden we een paar jaar geleden een spits, die heette Jan Vennegoor of Hesselink.

Vennegoor of Hesselink is voor een Nederlander geen probleem.

Maar voor de buitenlandse media ligt dat wel anders.

Als je bedenkt dat een Nederlandse naam in Engeland al moeilijk uit te spreken is, dan kan je nagaan hoe moeilijk twee namen wel niet zijn.

Maak ik me nu nog druk om de twee Teuntjes, de een heet gewoon Teun Z, de andere Teun H.

Op naar de orde van de dag, onze F1 was uitgenodigd op het RCL F top toernooi afgelopen Zaterdag 25 Oktober JL.

In een poule ingedeeld met ADO onder de 9, dus wat een uitdaging!

In de kleedkamer zaten we met F1 van Sparta, wat een kereltjes allemaal, is een en al voetbal wat dat uitstraalt!

Uit de kleedkamer gekomen was volgens Teun H alles ADO wat maar een shirt aanhad met iets van geel en groen erin.

Nee mijn beste Teun, dat is gewoon Voorschoten 97 met alle respect.

Maar hij bleef volharden, ik dacht prima Teun, en liet hem in die waan.

De eerste wedstrijd tegen een oude bekende, FC Zoetermeer F1, alwaar we nog niet zo lang geleden ook al in een toernooi tegen gespeeld hadden.

De wedstrijd begon voortvarend voetballend was Meerburg vond ik beter, alleen het geluk was niet aan ons zijde, we verloren helaas met 1-0.

Nu dan! De wedstrijd waar ze naar uitgekeken hadden, ik hoopte dat  dat we een beetje mee konden komen, maar helaas stonden we vrij snel achter met 3-0, echter we kregen iets meer grip op de situatie, en met vlagen deden we aardig mee.

De twee Teuntjes scoorden allebei, met vooral de vrije trap van Teun Z was er een om in te lijsten, plus nog een aantal goede kansen, waren we zeker niet kansloos, de uitslag was uiteindelijk 4-2.

De rest van het toernooi waren 2 winstpartijen, en twee verliespartijen, op welke plaats we geeindigd zijn vind ik niet zo belangrijk, wedstrijden spelen en zo veel mogelijk! Hoort in de voorbereiding naar de competitie.

Ik wil 1e jaars Marijn uit de F3 nog bedanken voor het meespelen, hij vond het volgens mij wel leuk, maar moest toch wel even wennen aan het tempo waarop er gespeeld word.

De komende tijd gaan we met deze groep aan de slag met loop en coordinatie training, maar voor dat zover is moet ik er eerst zelf  aan geloven!

As Vrijdag verschijnen alle hoofdtrainers bij Meerburg voor een heuse loop en coordinatie training gegeven door fysiotherapeuten van FMT, Wilbert bedankt!

Hopende dat ik niet bij mijn knieen afbreek  as Vrijdag  groet ik U!

Andre B.