Een Diesel

18 oktober 2014 23:45

Mijn zoontje zei vanochtend: “Papa, het is veel vroeger dan anders. Ik moet nu mijn lampjes aan doen.” Ja, het is nog donker als wij met de fiets naar Meerburg gaan.

Wat is de lucht toch mooi in deze schemering hoor ik later een ouder zeggen. We moeten er maar aan gaan wennen dat de zon nu gewoon later voor de dag komt.

Vorige week had de F2 een kleine domper. Als leeuwen werd er gestreden tegen Bernardus F1. Keeper Boet had uitschuif armen en onzichtbare vrienden in de vorm van doelpalen.

Met de rust stond het nog meer 1-0 (tegen de koplopers een perfekte stand). Helaas door wat dikke pech vielen in de tweede helft wel de doelpunten en eindigde de wedstrijd in 7-0.

Vandaag stond Floriant F1 op het programma, Op papier een uitdagende tegenstander die met 1 punt uit 6 moet zorgen voor een leuke wedstrijd. Vol goede moed starten Emil, Seph, Klaas en Joshua in de achterhoeden en Bas, Micha, Tygo en Xavi in de spits.

Er werd goed gecombineerd en leuk gevoetbald. Helaas waren we niet doeltreffend. Bij balverlies lukte het Floriant wel om de doelpunten te maken. Met de rust stond het 2-0.

In de kleedkamer werden de jongens nog eens goed toegesproken. Er moest scherper op de bal gespeeld worden. Te vaak wordt er vergeten om naar de bal toe te gaan, waardoor de tegenstander er op een gemakkelijke manier met de bal vandoor kan gaan.

Toch zag je bij balbezit goede combinaties en was Meerburg technisch de betere partij. Maar in hetvoetbal geldt nu eenmaal wie het meeste doelpunten maakt, wint de wedstrijd. En zo geschiedt het dat het bekeravontuur van Meerburg F2 2014-2014 eindigt met 7 wedstrijden gespeeld, 7 verloren en teveel doelpunten tegen.

Ter afsluiting kregen de jongens een heerlijk spekkie. De sfeer in de kleedkamer is er ondanks de nederlagen echter niet minder onder. Met doucheschuim wordt volop gestrooid. Het douchen na de wedstrijd is helemaal ingeF2ed! Dit doucheschuim is overigens te koop bij de Etos en ruikt heerlijk (u kunt dan gelijk sparen voor nieuwe handdoeken).

De komende week rusten wij  uit, genieten van de herfstvakantie en gaan in beraad om deze locomotiefjes weer op de rails te krijgen. Boet, Seph, Emil, Klaas, Joshua, Xavi, Tygo, Bas en Micha wij hebben nog steeds het volste vertrouwen in jullie hoor. Deze dieseltjes komt alleen zeer langzaam op gang.