De Meedogenloze.

18 oktober 2014 18:15

Weer een prachtige week voorbij, met op voetbalgebied natuurlijk de 2-0 nederlaag van Oranje in en tegen ijsland.
Diverse discussies zag je op sportprogramma’s voorbij komen, met hoe dat dan kon gebeuren!

"Kein geloel, fussball spielen!" waren ooit de woorden die Ernst Happel gebruikte tijdens zijn leidersschap  aan het  Nederlands elftal op het  WK in 1978 alwaar hij in de finale met Oranje verloor van Argentinie.

Deze  kettingrokende whiskyliefhebber was een geboren Oostenrijker  en had als bijnamen  Sfinks en Weltmeister.

Zo’n type man zou Ons Oranje weer op de rails kunnen krijgen!

Onze Guus heeft het dus moeilijk momenteel, ook Guus heeft diverse bijnamen: Guus Geluk, Tsaar Guus, Guus Ivanovich.

Alhoewel ik betwijfel of zijn geluk nu niet een keer op is!

De nieuwe bondscoach na Guus word Danny Blind, maar gezien zijn bijnaam (Scholletje ) heb ik daar zo mijn bedenkingen over!

Soms denk ik nog wel eens terug aan een spits uit Oranje van een paar jaar geleden, Dennis Bergkamp de Non Flying Dutchman ( omdat hij niet durfde te vliegen ).
Maakte in zijn gloriejaren de mooiste, en hele belangrijke doelpunten.

Robin van Persie ( The Flying Dutchman ) heeft het momenteel niet in oranje, ook Klaas Jan Huntelaar (The Hunter, The Hunt, Klaas Vaak, El Cazador, Il Cacciatore, Il Duca Bianco ) kan momenteel het verschil niet maken in Oranje.

Op naar het Zaterdag gebeuren, na een goede en leuke trainingsweek met de F1 maken we ons op voor de laatste bekerwedstrijd thuis tegen ASC F1.

Aan de wedstrijdleiding zou het niet liggen, die lag in handen van Jo Hermsen.

In de kleedkamer zag ik toch wat gespannen koppies, Teun H was heel eerlijk en gaf zelf toe dat hij best wel een beetje zenuwachtig was.

Deze groep maakte voor het eerst samen kennis met de magnetenkamer, oftewel de instructieruimte, alwaar we visueel  de opdrachten wat beter konden laten zien dan op mijn kleine taktische bordje.

Opdracht wederom  was, centrale verdediger Teun H dus , met aanval doorschuiven, en de backs wat naar binnen knijpen, zou dat nu wel lukken?

Meer opdrachten moet je ook bij deze leeftijdsgroep niet meegeven, gewoon omdat dat toch niet blijft hangen!

Deze wedstrijd ging eigenlijk wel ergens om, bij winst zouden we eindeigen op de 6e plaats, bij verlies of gelijkspel zijn we onderaan de lijst te vinden.

Droomstart! Dacht ik toen Teun Z ( de Blonde Engel ) er al snel de 1-0 in had liggen, en het geboden spel was aanzienlijk beter dan de afgelopen weken.

Meerburg F1 speelde veel op de aanval en bij vlagen goed samenspel, maar kon niet verhinderen dat ASC voor rust nog terugkwam op 1-1.

Dankzij Damien (De Zwarte Panter)  vanwege zijn lenigheid in het doel die goed stond te keepen bleef de stand tot de rust ook zo.

In de kleedkamer ben ik uiterst positief naar de groep toe geweest, en heb aangegeven dat we moesten proberen om het spel vast te houden en weer proberen om op voorsprong te komen.

Nu dat gebeurde ook Teun H (Der Bomber ), vanwege zijn verwoestende schot maakte de 2-1.

Vooral Hugo (De Stofzuiger)  Hij 'ruimde alles op' vond  ik opvallen won bijna alle duels en leverde de bal vervolgens in op de spitsen.

Wout (De Piranha ) of  De Pitbull , omdat hij zich fel in zijn tegenstanders vastbijt, zat vandaag voor het eerst niet heel lekker in zijn vel, maar ach ook dan nog is hij een topper.

Gaandeweg vond ik Meerburg F1 wat slordiger spelen, het goede spel van de eerste helft en het begin van de tweede kon niet vastgehouden worden.

Max (De Beitel ) op linksback werkte ook goed, deze linkspoot schuwt geen duel en gaat tot het randje, wat resulteerde in een terechte vrije trap gegeven door  de goed fluitende Arbiter Jo Hermsen.

Helaas voor ons ging die er in, maar toch had ik nog het idee dat we weer op voorsprong konden komen, we hebben toch een aantal goede spelers voorin, Bas (Goudhaantje ) die elke week beter gaat spelen, en maar 1 opdracht heeft : Brutaal zijn!

Vandaag voor het eerst op rechtsback en later op rechtsvoorpositie een heel slimme en technische  speler Raoul (El Flaco )‘De Slimme’ die ook een perfect match speelde.

Helaas kwam die 3-2 niet, dus mochten we uiteindelijk tevreden zijn met een gelijkspel 2-2.

Kort samengevat is deze groep ten opzichte van andere van vorige seizoenen nog niet zo ver, maar ik zie ze elke week beter presteren.

Vooral het begin van de wedstrijd, en de gedeeltes van de eerste helft werd ik blij van.

Nu zal U zeggen, die kop bovenaan het verslag, daar staat De Meedogenloze.

Wel die meedogenloze dat was ik tijdens mijn voetballoopbaan, een spijkerharde linksback.

Betekenis van meedogenloos volgens het woordenboek: meedogenloos

genadeloos, hardvochtig, spijkerhard, onbarmhartig, onbewogen, onmeedogend, onverbiddelijk, streng.

Zeg nou zelf! Dat klopt toch!

Andre B.