't Is weer voorbij die mooie zomer.

5 oktober 2014 12:00

Het was de afgelopen dagen een ware slijtageslag, hoe overleef je 2 en 3 Oktober?

Ongezond eten, laat naar bed, kijken en luisteren naar het laatste optreden van de tranentrekkers tot 2 keer aan toe het is me wat!

Het schijnt zelfs zo te zijn geweest dat ik Thil de zangeres  een paar zoenen heb gegeven na het optreden, ben me nergens van bewust! Was al vrij laat en dat na de nodige versnaperingen.

Gelukkig ben je dan, als je op een vroege Zaterdagochtend weer naar je geliefde mag, ze heet Meerburg.

Ah! Daar staan ze bij de commissiekamer, de drie vrienden, waar ik helaas geen deel van uit maak, maar vreemd, er staat er nog een tussen, lijkt een klein beetje op Napoleon.

Deze op Napoleon lijkende man bromde richting  mij: Heb jij geen trainingspak?

Ik zei ja, maar het is zo’n lekker weer dus maar een korte broek aangedaan!

Ik vind het geen gezicht! Bromde hij weer, waarop ik antwoorde dat mijn benen nog best gezien mochten worden! Mopperend liep hij weg!

Ed, want zo heet hij, blaft wel maar bijt niet.

Voordat ik verder ga met het voetbal, wil ik nog even iets kwijt over de vermeende infiltratie in het Meerburgbestuur.

Dit heb ik wegens drukte een week uit moeten stellen, ik vind dat je daar ook de tijd voor moet nemen, en geen half werk moet leveren.

Wel heb ik een idee hoe ik dat aan ga pakken, ik ga daar van de week een plan de campagne voor opzetten, en houd U op de hoogte!

Vandaag, Zaterdag 4 Oktober, een thuiswedstrijd tegen UVS F1, wat zou het vandaag weer worden?

De voorbereiding van afgelopen Woensdag was perfect, ik kreeg namelijk hulp van Gustavo Hamer, U weet wel die bij Feyenoord in de A1 speelt en in het Nederlands elftal onder de 18, en uit de Meerburg jeugdopleiding komt.

Hij deed mee met de partijvorm 4 tegen 4  waar de opdracht was, spekkie klein maken bij verdedigen, en spekkie groot maken bij balbezit, geweldig om te zien!

In de kleedkamer hebben we in de voorbereiding naar deze wedstrijd dit nog even doorgenomen, dus je zou denken dat ze het nu wel weten!

Op rechtsback had ik Hugo in gedachten, omdat je Hugo wel met een opdracht het veld in kan sturen, vreemd genoeg gaat dat onze Hugo verdedigend dan beter af dan aanvallend, daar is hij nog zoekende in!

Maar Hugo klaagt nooit, doet zijn ding, en doet dat goed, en zo ook in deze 1e helft, hij won veel duels!

Alleen was het jammer dat onze F1 niet echt goed begon, het leek wel of ze het precies omdraaiden, klein spekkie moest op bepaalde momenten groot zijn en andersom werkte het ook nog niet optimaal.

Wat dan ook een geluk is dat je een goede keeper in doel heb staan, hij heet Damien, en word met de week beter, ook voetballend!

Helaas gingen we rust in met een 1-3 achterstand, dit omdat we de opdrachten vergaten uit te voeren, enigszins chagrijnig of sacherijnig? Liep ik naar de kleedkamer.

Ook zo’n vreemd woord chagrijnig of sacherijnig? Het mag op beide manieren geschreven worden, Van Dale (2005) vermeldt bij chagrijnig als betekenis 'ontevreden, korzelig, wrevelig, zuur'.

Het Woordenboek der Nederlandsche Taal beschrijft het zo: "Zich steeds gedragend als iemand, die iets heeft wat hem hindert, te weten eene klagende, afgunstige, soms tergende onvriendelijkheid aan den dag leggend.

Nu achteraf gezien zal ik ook in de rust niet echt vriendelijk geklonken hebben, maar ik ben ook mens, met de daarbij behorende gebreken.

Maar soms, heel soms moet je iets forceren, forceren hoor ik U denken! Bij F jes?

Ja is mijn antwoord, zeker bij een F1 mag je verwachten dat men serieus met het spelletje  omgaat, afspraak is afspraak!

Kortom de tweede helft moest beter, nu was dat ook zo, de 2-3 liet niet snel op zich wachten.

Nadat Teun Z er in de 1e helft al 1 in had liggen, prikte hij er nog 1 bij.

De 3-3 was een mooie kopbal van Max, en als uitsmijter de voorzet van Teun Z op Wout, die er heel subtiel er 4-3 van maakte.

Ook de andere spelers deden het goed, Teun H rots in de branding, Bas altijd gevaarlijk als spits, Raoul altijd berekend en slimme speler.

Ze kunnen het dus  wel!

Feest op veld en kleedkamer, waarna ik er stiekem tussenuit glipte, ik weet mijn plaats!

In de auto op weg naar huis een lied van Gerard Cox, het is weer voorbij die mooie zomer.

De nachten kort, de dagen lang

De ochtend vol van vogelzang

Het scherpe, hoge zoemen van een mug

Dan denk je: ha, daar is ie dan