“The day after”

4 oktober 2014 21:00

2 en 3 oktober staan bij ons altijd in het teken van tradities en nostalgie (een verlangen naar het “mooier en betere” verleden). In mijn tijd was er niets leukers dan in het donker door de Leidse straten lopen met een brandende fakkel.

Dat het vaak regende en koud was, dat ben ik voor het gemak maar even snel vergeten.

Mijn zoon vindt het elk jaar weer een teleurstelling dat hij niet mee mag lopen met de taptoe.

Met gemengde gevoelens ziet hij al die kinderen voorbij komen, trots op hun club en vol plezier.

Helaas is hij altijd lid geweest van een niet Leidse vereniging.

Omdat Zoeterwoude nog steeds niet geannexeerd is,  was hij ook dit jaar toeschouwer in plaats van deelnemer aan de taptoe.

Na 2 dagen van drukte en spanning is het altijd weer afwachten hoe spelers (en ouders) van regio Leiden uit de startblokken komen.

U bent inmiddels bekend met het vroege tijdstip dat meerburg F2 dit jaar heeft.

Het lukt ons nog niet om allemaal op het afgesproken tijdstip aanwezig te zijn.

In een enkel geval moest een vader de route nog even opnieuw rijden omdat een spelerstas vergeten was.

Vorige week hadden wij een goede lijn ingezet tegen RCL.

Er werd gestreden als leeuwen en de concentratie en focus was goed.

Met die gedachten begonnen Klaas, Micha, Joshua en Seph geconcentreerd aan de wedstrijd. Het was dit keer aan de aanvallers, Tygo, Xavi, Emil en Bas om druk te zetten bij de tegenstanders.

De strijd werd in de beginfase vooral op het middenveld gestreden. Helaas lukte het ons niet om de nul te houden.

Met een 2-0 tussenstand trokken de spelers en coaches zich even terug in de kleedkamers.

Er waren een aantal mogelijkheden op een doelpunt dus er was nog hoop op een ommekeer.

Eenmaal terug op het veld werd al snel duidelijk dat de leeuwen van vorige week niet aanwezig waren. We misten een stukje brutaliteit.

De wil om de bal terug te veroveren en te houden.

Dit zorgden er voor dat Alphen vrij uit kon combineren.

Het aantal tegendoelpunten liep iets te snel op. 5 minuten voor het eind kwam de drive een klein beetje terug.

Een mooie diepte pass van Xavi zorgde er voor dat Bas alleen voor de keeper stond. De vervelende nul was weer verdwenen.

Heel even hadden we nog hoop op meer, maar het mocht niet baten vandaag. Het eindigde in een 1-6.

De penalty’s  werden weer als vanouds goed en zuiver genomen. Dat de jongens van de F2 goed kunnen schieten van 9 meter, dat is bekend.

Nu nog in de wedstrijd jongens. Aan de ouders geven we mee: geen snoep de komende week! Enkel rauw vlees, zodat de jongens als brutale  leeuwen gaan strijden tegen koploper Bernardus.