RCL F2 - Meerburg F2

28 september 2014 11:30

Vorig week hebben we al gemeld dat de derby RCL F2- Meerburg F2 dit weekend op het programma zou staan. Waar vorige week zondag de klassieker werd beslist in voordeel van de onderliggende partij, Frank de Boer zei terecht dat Ajax de punten gestolen had, was het zaterdag aan de jongens van Meerburg F2 om de strijd aan de gaan.

Het begon al goed doordat de wedstrijdtijd stond op 9.30. Een tijd die deze jongens toch beter ligt. In de zon konden zij zich goed voorbereiden op het duel dat komen kwam.
Met een goede concentratie stonden de koppies vanaf het begin bij de wedstrijd. Vanaf het fluitsignaal werd de strijd aangegaan.

De verdediging stond goed, met Klaas, Seph en Emil. Deze week werd Joshua aan de verdediging toegevoegd. Met zijn snelheid kan hij de gaatjes goed dicht lopen. We waren benieuwd hoe dit zou uitpakken. Al snel bleek dat hij hier goed op zijn plek is.
De aanval werd aangevoerd door Bas, Micha, Tygo en Xavi, die met goed combinatiewerk elkaar goed konden vinden.

Na 15 minuten kreeg RCL een hoekschop. Vanuit het niets stoomde de vrouwelijke versie van Ronald Koeman op (een sterke laatste man) en schoot RCL naar de 1-0. Maar vlak voor de rust scoorde Bas mooi de verdiende gelijkmaker.

In de rust de jongens goed bij de les gehouden en strijdend  gingen zij de 2e helft in. Helaas lukte het niet om het goede spel om te zetten in doelpunten. In de laatste acties waren wij net niet overtuigend genoeg. RCL had hier duidelijk minder moeite mee, want tegen alle verhoudingen in werd het uiteindelijk 4-1. Met een onterecht gevoel liepen de trouwe supporters van het veld. Onze jongens hadden toch echt meer verdiend.

Zoals de coaches na afloop goed verwoordden, ze hebben gestreden als leeuwen. We hebben duidelijk progressie gezien. Hou dit vol jongens.

Bij de introductiedag is aan de jongens gemeld dat na het sporten het goed is om te douchen. Voor een aantal is dit nieuw en zeer onwennig. Na 4 wedstrijden is die onwennigheid al een stuk minder. Toch wordt de vraag elke week weer gesteld: Trainer moeten we douchen? Ja jongens, douchen hoort bij de sport. Dus maak er maar een leuk feestje van. Als jullie muziek willen hebben bij het douchen, dan horen wij het wel. Verzoeken zijn welkom.