Andre, je wordt oud!

28 september 2014 0:30

Wat gaat de tijd toch snel! Nog even en dan zitten we weer in de winterperiode, ik moet er eigenlijk nog niet aan denken!

Het bevalt eigenlijk best deze temperaturen, van mij mag dit doorzetten naar begin maart 2015, en dan weer stilletjes aan naar de 23 graden gaan.

Op voetbalgebied valt er deze week niet zoveel te melden, ach ja! De uitschakeling in de KNVB beker van Feyenoord tegen Go Ahead Eagles, je vraagt je af hoe het komt dat  zo’n team de ene dag de landskampioen alle hoeken van  het veld laat zien, en de andere wedstrijd kan verliezen van Go Ahead!.

Heeft dat misschien met de focus en concentratie te maken?

Vorige week opperde ik een vermeende infiltratie in het bestuur van onze vereniging.

Omdat er ook jongere lezers bij zijn en misschien denken van infil wat? Hieronder meer informatie over het woord infiltreren:

Infiltreren oftewel als een soort spion in een groep binnendringen, zonder dat ze het doorhebben wie of wat je  bent, ook andere betekenissen zoals doorsijpelen,indringen,intrekken,inglippen,tersluiks binnendringen ( stiekem ) langzaam en onmerkbaar binnendringen van diverse  groepen zoals bijvoorbeeld een  bestuur  haha.

Maar hoe pak je dat aan? Dagenlang loop je daarover te piekeren ,zonder te weten dat er heel dicht bij je iemand is je daar mee kan helpen, jawel mijn eigen vrouw!

Vrouwen zijn veel slimmer dan mannen, hebben sneller dingen door, en weten vaker hoe en wanneer te handelen bij sommige situaties.

Omdat ik dus al dagen door het huis liep met  gefronste wenkbrouwen, en een bedrukt voorhoofd vroeg mijn vrouw aan mij, is er wat?

Ik vertelde haar dus over mijn vermeende infiltratie in het Meerburg bestuur en dat ik niet wist hoe ik dat aan zou kunnen pakken.

Welnu mijn vrouw stelde voor om dat te bespreken op een rustig plekje, het werd een terras in Tiel, onder het toeziend oog van flipje, U weet wel, die van de betuwe.

Tiel? Hoor ik U zeggen! Jawel Tiel, omdat ik niets aan het toeval wilde overlaten, besloot ik dat dus te bespreken een eind  weg van Zoeterwoude, je weet immers maar nooit!

Mijn  vrouw opperde om als eerste een maatpak te kopen, tevens een namaak snor en een soort pruik, zodat ik niet door de bestuursleden herkend zou worden.

Wordt vervolgd!

Over naar de orde van de dag.

De afgelopen week heb ik weer wat verder kennis kunnen maken met de F1 groep, ze lijken een beetje los te komen!

Met los komen bedoel ik dat er spelers bijlopen die best bijdehandjes zijn ,alleen  komt het er nog niet helemaal uit.

Vorig seizoen had ik er daar genoeg van, denk bijvoorbeeld aan Mees, die dan ook met enige regelmaat in de verslagen voor kwam met leuke opmerkingen.

Tijdens de training van de week deed ik mee met de afsluitende partijvorm, dat doe ik zo af en toe, om er tussen in te kunnen lopen om daarbij directe aanwijzingen te kunnen geven.

Opeens hoor ik een opmerking van Max; Andre je wordt oud!

Ik reageerde gelijk met: ja maar Max! wat moet ik met die bal die je me aanspeelde? Daar ga ik niet op lopen! De dondersteen.

Ook Wout bijvoorbeeld, grappig ventje, met een spaanstalige moeder, daardoor spreekt Wout ook behoorlijk spaans, dus wil ik er af en toe in gebrekkig spaans er wat woorden tussendoor gooien, waar hij dan zelf onopgemerkt op reageert met Si .

Op naar de voetbal, Zaterdag  27 September op weg naar Rijnsburg voor een nieuwe wedstrijd van onze F1.

Zou het vandaag toch een keer gebeuren? Zou mooi zijn als er nu eens keer gewonnen zou worden, niet dat de spelers of de ouders ongeduldig gaan worden maar ik zou het voor de spelers en mezelf ook wel weer een keertje leuk vinden, tevens is het voor een team goed voor het zelfvertrouwen.

Teun Z mocht een keer op rechtsback, ik zei tegen hem: zie het maar als een soort leermoment  hij vond het volgens mij prima.

Aanvang wedstrijd tegen Rijnsburgse Boys F1 begon aan de Meerburgkant wat weifelend maar gaandeweg de eerste helft vond ik Meerburg toch het betere van het spel hebben, alleen de kansen werden niet benut.

Wat vooral opviel was dat de posities redelijk tot goed gehouden werden, dus dat gaf hoop voor de tweede helft, ruststand was 0-0.

Na rust ging het spel op en neer, helaas scoorde Rijnsburgse Boys de 1-0 uit een vrije trap.

Wat er daarna gebeurde, vooral de laatste 5 minuten  is voor een trainer nooit leuk om te zien, de drang naar voren  van de F1 om de 1-1 te maken was zodanig dat er niet meer werd gedacht aan verdedigen, en ja daar stond Teun H dan als laatste centrale man, met 3 Rijnsburgers die op hem af kwamen.

Welke keuze moet je dan maken? Dat word dan erg lastig voetballen , dit gebeurde dan een paar keer achter elkaar wat uiteindelijk resulteerde in een 6-0 nederlaag.

Jammer dat het goede spel van de eerste helft niet doorgezet kon worden, maar ach daar kunnen we in de trainingen weer verder mee, maar dat deze groep nog heel veel moet leren dat is duidelijk.

Wachtend en hopend op betere resultaten de komende week  groet ik U, en ja na deze wedstrijd word je inderdaad binnen 5 minuten flink ouder!

Andre B.