Meerburg F2 - Nieuwkoop F1

20 september 2014 20:15

Dit weekend is de klassieker Feijenoord - Ajax. Altijd een beladen wedstrijd. Zeker bij ons thuis, want beide kampen zijn in een huis vertegenwoordigd. Terwijl er om ons heen volop strijd geleverd wordt, wordt er in Arnhem 70 jaar Market Garden herdacht.

De ochtend: Het wordt een terugkomend issue. Het vroege wedstrijdtijdstip. Onze gasten uit Nieuwkoop hadden daar ook enigszins last van. De bereikbaarheid van ons complex was daar een onderdeel  van.

Dit zal nog wel een tijdje gaan duren, zolang er gebouwd wordt in en rond Zoeterwoude. Maar ondanks het vroege tijdstip was het weer rustig. Met enige vertraging ging de wedstrijd van start.

Dit keer stonden Micha, Klaas, Seph en Bas in de achterhoeden en Xavi, Josua, Tygo en Emil voorin. Helaas beschikt de F2 niet over zuivere verdedigers waardoor de coaches rouleren met spelers om te zoeken naar een optimaal samenstelling.

Dit wordt niet altijd als leuk ervaren. Maar in deze klasse kan je nu eenmaal niet volstaan met 6 aanvallers en wordt van elke speler verwacht dat hij zijn taak uitvoert zoals afgesproken is.

Helaas begint de F2 een eerste helftsyndroom te vormen. Voor de rust scoorde de jongens uit Nieuwkoop 5 keer. We waren niet bij machten om een vuist te maken. Het fluitsignaal ging na 20 minuten. Ja  Emil en Joshua: het daarna gemaakte doelpunt telt dan niet meer mee. De jongens liepen naar de kleedkamer.

Met een goede peptalk en voldoende limonade keerden zij later dan hun tegenstander terug op het veld. Nieuwkoop aanhang vroeg of de jongens van meerburg er nog zin in hadden. Ach we beginnen de 2e helft gewoon weer met een 0-0.

In de 2e helft zien we wel goede combinaties en werd er strijd geleverd. Bij een goede uitbraak lukte het uiteindelijk Xavi om een doelpunt te maken. De vervelende nul was weg.  Maar de aanvallers van Nieuwkoop waren gewoon scherper en scoorde er toch nog 3.

Er was een mogelijkheid op een 2e doelpunt maar helaas ging deze mis. Na afloop werd traditioneel weer de penalty’s  genomen. Deze nam Meerburg beduidend beter.

Dus aan schotkracht ligt het zeker niet. De komende week weer goed trainen dan gaan we ons opmaken voor de derby RCL- Meerbug, want voor sommige voelt dat hetzelfde als Feijenoord- Ajax.