De muziekkeuze van Freek

20 september 2014 17:30

Weer een week voorbij met toch wel een kleine opsteker voor het vaderlandse voetbal, Ajax speelde thuis gelijk tegen het gevreesde PSG met 1-1, en PSV won, Feijenoord verloor helaas!

Afgelopen Woensdag kwam ik voor dat ik begon met het klaarzetten van de oefeningen onze consul Ed tegen.

Nu, eenieder die hem een beetje kent, weet hoe hij soms kan reageren.

Hij vertelde me dat er weer ballen waren gevonden door terrein en opstal, de andere dag na de trainingen, en ik vroeg hem: goh Ed kan ik die niet terug krijgen? En waar liggen ze?

Hij antwoorde: Nee ik zeg niet waar ze liggen en wij houden ze waar ze nu liggen!

Hij klonk een beetje als zo’n boze buurman, die de bal niet terug wil geven aan een kind, die per ongeluk de bal over deze buurman zijn schutting heeft geschoten.

Nu heeft Ed wel gelijk, elke trainer is verantwoordelijk voor het materiaal, dus ook voor de ballen, gaat er een in de sloot, vraag dan tijdens de training aan 1 van de ouders die staat te kijken of die de bal wil gaan halen, of bij de grotere spelers kun je die dat zelf gelijk zelf laten doen!

Ok!  oefeningen inmiddels klaargezet, dan vast prik even een bakkie koffie halen bij Freek, oftewel de limonademan.

Altijd als je de trap oploopt hoor je  muziek als Freek er is, soms waan je je weer terug in de jaren 60 The Rolling Stones, The Beatles, de andere week de jaren 70 The Cats, maar ook, ja die Freek is best wel modern, gewone top 40 muziek.

Vaak voordat ik boven bij de trap aangekomen ben staat mijn bakkie koffie al klaar en soms , ja heel soms een lekkere warme gevulde koek.

Wat velen van U waarschijnlijk niet weten is dat Freek ook verantwoordelijk is voor het Meerburg embleem op onze voetbalshirtjes de zwart-witte spelertjes, hij heeft dit namelijk ontworpen.

Op naar het heden, weet U nog? Die van vorig seizoen die drie musketiers? En mijn vermeende infiltratie in deze musketiersgroep ,die heimelijk elke keer mislukte!

Die waren ook vroeg op deze Zaterdag aanwezig en ik heb me voorgenomen om mij niet meer druk te maken dat ik daar niet bij ben gaan horen, ik weet mijn plek inmiddels.

Frankos, Gerardos en Hansos de drie musketiers dus  hebben momenteel een goede reeks met hun E1 in de hoofdklasse, met mooi voetbal.

Als ik een poging tot infiltratie zou wagen in de toekomst dan doe ik het gelijk goed, en ga gelijk door tot het bestuur haha, ik zou zeggen Heer Neuteboom en consorten U bent gewaarschuwd! In wat voor vorm deze eventuele  infiltratie gaat verlopen geef ik nog niet prijs!

Het zou toch wat zijn! Is er een Bestuursvergadering in de bestuurskamer, en wie zit daar?

Maar hoe gaat het eigenlijk met onze F1? Nu ja in de bekercompetitie staan we momenteel onderaan, bij vlagen heel goed voetbal, alleen de teamtaken zijn bij deze spelers nog niet altijd geheel duidelijk, misschien dat vandaag tegen de ongeslagen F1 van Foreholte het tij gaat keren?

Ik zou zeggen lees snel verder!

Onder toeziend oog van Frankos hield ik een bespreking met de F1, de teamtaken  werden doorgenomen en op de vragen die ik stelde kwamen alleen maar goede antwoorden.

Nu de wedstrijd, net zoals vorige wedstrijden kwamen we helaas achter met 1-0, daar waren een paar taken niet geheel volgens afspraak uitgevoerd, ook de 2-0 viel net voor rust, alhoewel ik ook goede dingen zag.

In de rust kwam Frankos aan met  7 pionnen, die lag hij op de vloer neer, zodat ik visueel de situatie uit kon leggen, de links en rechtsvoor moeten ook meedoen, bij balverlies!

Afgesproken met de groep dat na rust de 1-2 gescoord moet worden, en dat gebeurde ook, de aansluiting was daar!  alleen Foreholte had een paar zeer behendige spelertjes in hun team die het onze verdediging best moeilijk maakte, zij scoorden dan ook de 1-3, maar door een mooie combinatie van Teun en Teun, scoorde onze F1 de 2-3, zou het dan toch? Dacht ik bij mezelf.

Net toen ik dacht dat we op weg gingen naar de gelijkmaker, die er op dat moment echt inzat scoorde Foreholte de voor hun verlossende 2-4, later werd het zelfs nog 2-5.

Maar ik heb wel een F1 gezien die knokken kan, positioneel beter gaat staan, alleen moeten we voorin wat slimmer worden in het afmaken, ook net even wat meer samen spelen voorin.

Ondanks de afgelopen 3 bekerwedstrijden die verloren werden zie ik toch elke week vorderingen van deze groep, terugkijkend  naar de afgelopen jaren was het bij F1 lichtingen niet veel anders, opeens komt er een bepaald besef in de groep, en gaan ze dingen opeens begrijpen, dan word het pas echt genieten!

Toevallig op weg naar huis op de autoradio een nummer van de Rolling Stones, (I Can't Get No) Satisfaction, en ik dacht bij mezelf, zal van de week eens vragen aan Freek of hij dat nummer ook heeft in zijn database.

Andre B.