Van dreumesen tot kolossen

13 september 2014 20:45

Weer een week voorbij met op het voetbalgebied wederom een teleurstelling omtrent Oranje.

Aan het gezongen volkslied lag het niet, dat werd mooi vertolkt door een Tsjechisch zangkoor.

Daar ging echter wel iets aan vooraf, wilt U weten wat? Ik zou zeggen lees snel verder.

Op 4 September In de catacomben van Stadio Comunale San Nicola in Italie speelde zich het volgende af na de vriendschappelijke  wedstrijd Italie – Oranje.

Een hevig teleurgestelde Guus H  liep  na de wedstrijd in de gangen op weg naar de kleedkamer achter Danny B aan, en vroeg hem: Wist jij dat?

Danny B antwoorde: Wat wist ik? Dat die gasten niet kunnen  zingen zei Guus H.

Mij nooit opgevallen! zei Danny B  ik luister zelf altijd naar Dries Roelvink.

Mijn hemel, zei Guus H dit kon echt niet! Zelfs  Frank en Ronald de Boer zongen nog beter!

Heeft Louis daar nooit iets aan gedaan? Vroeg Guus H, niet dat ik weet!  antwoorde Danny B.

Tijd om op te treden, dacht Guus H  bij zichzelf, en liet gelijk een retourticket naar Praag bestellen om orde op zaken te stellen.

In het vliegtuig naar Praag bedacht Guus H bij zichzelf: wat mij betreft zal er nooit meer een speler van Oranje te horen zijn tijdens het volkslied, dat ga ik gelijk regelen!

En zo geschiede,  in Praag stond er een heus Tsjechisch zangkoor ons volkslied te zingen, en de spelers van Oranje, ja die hoorden we niet!

Wat we daar dus hoorden was van  de hand van Guus H de kwalificatie kan nu al niet meer fout gaan.

Op naar de orde van de dag, er moest vandaag nog gevoetbald worden uit tegen UDO F1.

Leuke gezellige club dat UDO,  altijd fijn om even terug in Oegstgeest te zijn.

Na een warming-up die niet goed begon, ik moest de spelers even tot de orde roepen, voor de welbekende focus en concentratie, die er op dat moment nog net niet was.

Met Teun H in de spits (ik blijf het proberen ) Teun Z op linksvoor, en Bas op rechtsvoor moest het gaan gebeuren, de 1e winst voor deze groep.

Verdediging bestond uit Max, Wout en Raoul, Hugo even reserve, en Damien op doel.

Er werd redelijk tot goed gespeeld, maar dat verhinderde niet dat we weer op achterstand kwamen, er werd niet scherp verdedigd, dat moet brutaler en beter worden.

Ook aanvallend moet er meer oog voor elkaar komen, het net nog even een tegenstander uitkappen is natuurlijk mooi, maar dan moet de zg gunfactor ook aanwezig zijn!

Uiteindelijk werd deze wedstrijd verloren met 4-2, met wel in de tweede helft een Meerburg F1 die voornamelijk op de helft van de tegenstander speelde, maar niet bij machte was om het ook daadwerkelijk af te maken.

Dat waren de dreumesen op naar de kolossen!

Kolossen hoor ik U denken, jawel kolossen in de vorm van B6 spelers, die ik ook mag trainen dit seizoen.

Deze B6 is een ( meestal ) serieuze groep gasten, met flink de baard in de keel, inmiddels veel haar op de benen en veel okselspray gebruiken, ja op die leeftijd kun je daar niet genoeg van gebruiken!

Het omschakelen van instructies geven van F naar B is af en toe best lastig, en ik zie het voor mezelf ook als uitdaging om weer iets met 11 tegen 11 te doen.

Wat ik niet moet doen is mezelf te verleiden om met kleine partijvormen mee te doen, afgelopen Woensdag in een 3 tegen 1 situatie ging het bijna fout, er kwam een speler op me af, ik weet niet wat er daarna gebeurde maar  voor dat ik het wist lag ik op die speler zijn rug.

Afijn deze B6 speelde vorige week tegen Stompwijk B2 en die werd winnend afgesloten, vandaag tegen VVVoorschoten is er erg hard gewerkt maar de kansen werden helaas niet benut! Waar zag ik dat  vandaag ook al?

Zou het aan de trainer liggen?

Afijn deze wedstrijd werd helaas verloren met 2-0, en wat doe je dan als trainer coach met twee verloren wedstrijden?

Uithuilen?, je terugtrekken in een donker kamertje?

Nee niets van dit alles! Gewoon de draad weer oppakken en de komende week weer lekker trainen, wat dat is voor een coach toch het allerleukste, of het nou dreumesen zijn of kolossen.

Wachtend wat de komende week weer zal brengen groet ik U.

Andre B.