Pfff, best zwaar!

6 september 2014 20:00

6 September Zoeterwoude. Weer een week voorbij waarin op voetbalnieuws niet bijster veel te melden valt. Of toch wel?

Afgelopen Woensdag speelde het Nederlandse elftal een oefeninterland in en tegen Italie.

Ik had er zin in, en ging er, waarschijnlijk net als U er even goed voor zitten!

Maar bij het volkslied ging het volgens mij al fout! Er werd zeer vals gezongen, en zeker niet in de maat met de melodie mee.

Zou dat met de focus en concentratie te maken hebben­?

Nu vind ik dat volkslied zelf niet meer van deze tijd, zeker niet als je na ons lied de Italiaanse versie hoort, je word er werkelijk vrolijk van!

Il Canto Degli Italiani, het Italiaanse volkslied dat onder de Italianen ook wel bekend staat als Inno di Mameli, werd door Goffredo Mameli in het jaar 1847 geschreven, dus eigenlijk een vrij jong nummer, als je bedenkt dat ons Wilmelmus rond 1570 is geschreven ( Bron Wikipedia ).

Zou Ali B ons volkslied misschien een beetje op kunnen pimpen?

Nu, de eerste 10 minuten zag ik handelingen bij Oranje, waarbij ik dacht, die Louis met zijn 5-3-2 systeem, zo gek was dat toch eigenlijk niet.

De Italianen sneden er als het ware net  zoals hete messen door bakboter heen.

Tweede helft was, mag ik wel zeggen zwaar, best zwaar om naar te kijken, normaal ben ik altijd geconcentreerd tijdens een wedstrijd maar nu betrapte ik mezelf erop dat ik opeens aan andere dingen ging denken, zoals welke vuilnisbak moet morgen naar buiten?

Het werd zelfs zo erg dat mijn oogleden zo zwaar werden dat ik die niet meer open kon houden, ik zag nog net voor de 30e keer een terugspeelbal naar Cillessen en toen was het zover! Pa slaapt!

He! Pa! Hoorde ik roepen, ik schrok wakker, en zei: Is er gescoord? Nee zei Jesse mijn zoon, ik ga naar bed! Saaie wedstrijd.

Terug naar het heden, Zaterdag 6 September, de bekercompetitie gaat beginnen, en we hebben er zin in!

F1 spelers verzamelden zich mooi op tijd, dus snel omkleden om samen nog een stukje van de F2 te kijken.

Terwijl we naar de kleedkamers liepen vroeg Damien aan mij, ben je zenuwachtig? Waar zou hij dat op baseren? Doe ik vreemd? Maar in gedachten bedacht ik me dat hij wel een klein beetje gelijk had!

Altijd spannend zo´n eerste wedstrijd, met als eerste tegenstander Fc Lisse F1 met altijd goede jeugdspelers.

In de kleedkamers komen ze nu  een klein beetje los, er werd gesproken over boeren laten, maar ze lieten ze niet!

Na een goede korte warming-up begon de wedstrijd best voortvarend, voortbordurend op het goede spel van vorige week op het VTT toernooi, waar het steeds beter ging.

Nu zag ik dingen waar ik heel blij van werd, wat die knapen in zo’n korte tijd al begrijpen en uitvoeren!

Op die paar dingen nog na, maar daar zijn de trainingen voor, we gingen de rust in, wel met een achterstand van 0-1.

Pfff, best zwaar! Hoorde ik Teun H. zeggen, ik zei, ja Teun welkom in de 1e klasse! Daar gaat het 2 x 20 minuten in een rap tempo, waarbij je alleen maar met voetbal bezig moet zijn!

Na rust kwamen we al snel op 1-1, doelpunt van die andere! Teun Z.

Zo heb je bij een nieuw team altijd aan het begin van het seizoen momenten in de wedstrijd dat ze het even af laten weten, welnu deze groep is daar niet anders in, we kwamen achter met 1-4, maar tegen het einde van de wedstrijd begon het weer beter te lopen, met als we wat slimmer in het afronden waren geweest dan had er meer in gezeten.

Vandaag heeft wel iedereen zijn opdrachten goed voltooid, daar gaan we verder mee.

Damien,Wout,Hugo,Bas,Max,Raoul,Teun en Teun, vandaag hebben jullie zeker  ondanks de 1-4 een puike wedstrijd laten zien, toch wel iets om trots op te zijn.

Andre B.