Met tranen in de ogen:

6 september 2014 19:15

Meerburg F2- Esto F1
Het is weer even wennen als om 6.30 uur de wekker gaat op een zaterdagochtend. Het voetbalseizoen is gestart.

Sommige ouders moesten nog even aan het vroege tijdstip wennen.
Eindelijk mochten de spelers hun nieuwe trainingspak aan trekken.

De F2 is dit seizoen samengesteld uit 9 spelers van 4 verschillende F-teams. Dus het was toch even wennen om met elkaar te spelen.
Voor sommige vooral, omdat zij op een andere positie stonden. Boet in het doel, Xavi, Seph, Bas en Klaas in de achterhoeden en Micha, Emil, Joshua en Tygo voorin. Met 6 veldspelers en een keeper lijkt het veld toch ruimer. Zeker als teveel spelers de drang naar voren hebben.

Ondanks een 1-0 voorsprong (snelle uitbraak en goed combinatiewerk) stond het met de rust al 1-4. Nog wat tactische tips en na een goede slok limonade werd er weer geconcentreerd begonnen aan de 2e helft.

Uiteindelijk werd het 3-6. Jammer van het verlies, maar we hebben toch goed gespeeld. We hebben er veel van geleerd en daar gaat het bij de bekerwedstrijden om.

Voor de jongens was het ook nieuw dat zij zich zelfstandig moesten omkleden. Geen ouders meer in de kleedkamer. Als ouder extra spannend, want ''heeft mijn zoon alles in zijn tas gedaan?'' Bij het uitpakken zie ik dat de rode toilettas nat is geworden. De nieuwigheid van het mooie witte trainingsjack is er nu zeker af.