Monsterscore F11

6 september 2014 19:00

De mist hing nog boven de weilanden toen de negen spelers van Meerburg F11 in Benthuizen het veld oprenden. Het was vroeg, half negen, maar de jongens hadden heel veel zin in hun eerste wedstrijd.

Iedereen was de avond ervoor lekker op tijd naar bed gegaan.

Leiders Marieke en Rob hadden de mannen kennelijk goed verteld wat ze moesten doen, want het team voetbalde vanaf de aftrap alsof de spelers al jaren op voetbal zaten.

Er werd gedribbeld, getackeld en zelfs overgespeeld. En er werd gescoord –  heel veel gescoord.  Als de ouders aan de kant even niet opletten, lag de bal alweer bij de tegenstander in het net.

Bij de rust stond het al 11-0 voor Meerburg en in de tweede helft gingen de jongens vol gas door. De uitslag aan het eind van de wedstrijd: Meerburg 18 – BSC ’65 0!

(De spelers zelf kwamen overigens tot 21-0, maar met zo’n score raak je de tel makkelijk kwijt.)
Eerlijk is eerlijk: de tegenstander kon slechts  zes man opstellen, maar tegen zeven had de F11 ook vast en zeker gewonnen.

Iedereen deed zo goed zijn best. Na de wedstrijd kregen alle tegenstanders ook netjes een handje. D
e jongens van Meerburg  F11 hebben nu al weer zin in de wedstrijd van volgende week.