Meerburg F1 gelijk tegen koploper Voorschoten

1 mei 2010 10:45

Zaterdag 1 mei was het zover: de allerlaatste competitiewedstrijd van Meerburg F1. Het was niet zomaar een wedstrijd: we moesten naar de koploper Voorschoten. Afgelopen week zoals gewoonlijk weer erg hard getraind en met veel plezier want dat moet gewoon voorop blijven staan

Omdat we twee spelers misten (Yassine en Simon) wisten we dat het wel eens erg moeilijk zou kunnen worden daar in Voorschoten. Gelukkig hadden we een extra speler uit de F7 meegenomen. Dat was namelijk Lekan, een eerstejaars, die ons al erg opviel tijdens het poffertjestoernooi, waar dat al niet goed voor is!

Meerburg had het in de begin fase wat moeilijk tegen het goede spel van Voorschoten waardoor er door die club twee maal snel achter elkaar gescoord werd. Ruststand resulteerde in een 3-1 voorsprong voor de thuisclub.

Wat de jongens van de F1 van Meerburg dit voorjaar vooral geleerd hebben is dat ze het hoofdje niet laten hangen na zo'n stand wat weer resulteerde in goed werkvoetbal. Ook positioneel zat het wel goed mede daardoor trokken de Meerburgers de stand gelijk tot 3-3, met zeker in de tweede helft meer kansen voor Meerburg op de winst. Jongens ook de ouders en toeschouwers hebben weer genoten van jullie wij natuurlijk ook. Niet voor niets is Meerburg F1 als tweede geeindigd in deze competitie.

Omdat er volgend jaar wat trainersverschuivingen zijn hopen wij echt dat jullie ook volgend jaar goed begeleid worden. Dat geldt trouwens ook voor alle jeugdspelertjes bij Meerburg die recht hebben op goede begeleiding, ook tijdens trainingen. Misschien een kleine oproep aan de grote selectiespelers van Meerburg 1 en 2: heb je op woensdagmiddag of avond een uurtje vrij? Schroom niet en meld je aan!

Jongens het was een fantastische periode waar we met zijn allen nog met veel plezier naar terug kunnen kijken.

Andre Berk