Meerburg F6 Kampioen 2009-2010!

17 april 2010 10:30

Zaterdag 10 April 2010 om 10 uur 's ochtends. Vooral de coach, ouders en opa's zitten in spanning.

Als concurrent Alphia F4 punten zou laten liggen tegen ARC F9, zou de F6 al na 6 wedstrijden (eigenlijk 8, maar Hazerswoudse Boys heeft tussentijds de competitie verlaten) kampioen kunnen worden door te winnen van de tegenstander van vandaag: ROAC F6. Na telefonisch de stand van de concurrenten te hebben gecontroleerd (zij moesten om half negen al voetballen) blijkt dat vandaag al het kampioenschap binnen gehaald kan worden.

De eerste helft gaat spannend van start, de teams zijn aan elkaar gewaagd en beide teams hebben wel kansen, maar er wordt niet gescoord. Nul-nul de rust in dus.

Maar zodra de tweede helft begonnen is blijkt uit welk hout de F6 gesneden is. Binnen 1 minuut staat het 1-0 door Niels, ook Jip laat van zich horen en neemt een aantal doelpunten voor zijn rekening. Bij 3-0 is de tijd gevonden om het spandoek te voorschijn te halen, Meerburg F6 Kampioen!!

Maar .... dan wordt het toch nog spannend; 3-1, 4-1, 4-2, 5-2, 5-3 en dan klinkt het eindsignaal. Opluchting en gejuich alom, er kan weer een Kampioenschap toegevoegd worden aan een fantastisch team!

Jongens en coach, van harte gefeliciteerd namens alle ouders. Echt fantastisch gedaan. Enig minpuntje was dat Ana helaas niet aanwezig was bij deze wedstrijd, maar aan het eind van de competitie zal het Kampioenschap nog uitgebreid gevierd worden.

Groeten en felicitaties namens Robert (vader van Dylan)