Mandarijn met zwart papiertje!

23 november 2013 23:00

Op voetbalgebied gebeurde er veel in een week, de clash tussen Zlatan Ibrahimovic en Ronaldo resulteerde in een positieve balans voor Ronaldo en de zijnen, alhoewel velen dat in Nederland jammer vinden.

Zonder Ronaldo's kunsten op het WK is het toch iets minder smeuïg, al had Zlatan daar ook niet misstaan.Ook de ( vriendschappelijke ?) oefenwedstrijd tussen Nederland en Columbia is het waard om te noemen, mede door de onverzettelijkheid van de jonge honden van Louis van Gaal.

Terug naar de realiteit, Zaterdagochtend 23 november 07:30. Geen mist op veld 1, dus goed te zien dat Rien daar in de verte aan komt fietsen.

Heb je al koffie Andre­­?  Vroeg Rien! Ja Rien net boven gehaald bij Piet.

Tijdstip 07:45, De bekende gezichten van de afgelopen weken verzamelen zich weer bij Meerburg, de E3 en F1 spelen weer thuis, al voor de derde achtereenvolgende week!, we gaan ze nog missen want volgende week spelen we uit.

Omdat de F3 stilstond konden we weer gebruik maken van Eric the Gunner, uit de stal van Marcel en Timo.

Tijdstip 07:50, Kleedkamer 3 deze week een beetje achteraf in een hoekje ( waren we vorige week misschien iets te luidruchtig?)

Tijdstip 07:55,  O Jee, de F1 tas is er nog niet, Mees ook niet,  ja die heeft de tas! zei Gerwin, leider der F1 bikkels.

Tijdstip 07:57, Tas F1 aanwezig, Mees ook, vader Mees moest nog even koordje in een Meerburg broekje rijgen, dit broekje was dan de laatste tijd ook niet geliefd onder de spelers, beetje moeilijk spelen met een broekje die de neiging heeft om langzaam naar je knieen te zakken.

Tijdstip 08:05 Naar MK ( magnetenkamer )

Tijdstip 08:08 Uit de MK, was een zeer korte bespreking, iedereen wist wat hij of  zij moest doen.

Tijdstip 08:13 warming-up, aandribbelen tot pion, passeerbeweging maken en teamgenoot aanspelen, daarna afmaken op doel, en Abel  de keeper van dienst testen.

Een hele goede opmerking van een speler van Meerburg F1: Andre ze hebben dezelfde kleur shirtjes!

Hij doelde op de tegenstander van vandaag namelijk RKDEO, rood broekje en wit shirt, dus Gerwin even snel oranje hesjes gehaald, ja het leven van een F1 leider gaat niet over rozen.

Scheidsrechter van dienst was Pim Verra die overigens de gehele wedstrijd prima floot en zich niet van de wijs liet brengen door de kakafonie aan geluiden die de ouders van RKDEO teweegbrachten, Pim bedankt!

Wat ikzelf de laatste tijd helaas meemaak als Hoofdtrainer F en als ouder langs de velden is dat het respect naar scheidsrechters, tegenstanders weer minder wordt, verbaal word het weer erger, dit is helaas een constatering!

De Yell deze keer door Mees, wie zijn wij? Enz.

Tijdstip 08:30, Aanvang wedstrijd, met een zeer sterk begin van onze jongens en meid, kansen genoeg, maar helaas maakt RKDEO door een dekkingsfout toch de 0-1.

Toch gaan Emma op linksvoor, Sam in de spits, en Milan op rechts door op zoek naar de gelijkmaker.

Verdedigend doen we het ook goed er word weinig of niets weggegeven door Mees, Ruben en Ted.

Abel doet het perfect in het doel en dat geeft rust in de verdediging, mooi is om te zien dat ze opbouwen van achter uit en ja daar trainen we ook op.

Tijd om Eric the Gunner in te zetten als spits, dat resulteerde in goed doorzetten in het midden door Eric en die vervolgens een mooie steekpass op Emma geeft die vervolgens goed afmaakt 1-1 is de ruststand.

In de rust aangegeven dat we door moesten gaan met het goede vertoonde spel uit de 1e helft, Sam in de verdediging rechtsback  gezet omdat RKDEO een hele snelle linksvoor had, en juist die snelheid heeft Sam ook, tevens is deze Sam ook fysiek sterk en dat liet hij ook zien in de tweede helft, alle duels won hij, met aan zijn zijde de hard werkende Ruben en Mees.

De aanvallen bleven komen van Meerburg F1 echter de kansen werden helaas niet benut, wel goed om te zien dat de techniektrainingen van Meerburg op de Maandagen zijn vruchten begint af te werpen, duels werden eigenlijk overal gewonnen Nathaniel gooide er op rechts  nog een 100% Zidane uit en gaf de bal voor helaas geen doelpunt en RKDEO kon nog  slechts sporadisch uitkomen.

De wedstrijd eindigde in een 1-1 eindstand maar het vertoonde spel van de F1 daar kon ik alleen maar tevreden over zijn.

Volgende week word het echt een testcase want dan gaat de reis naar RKAVV die nog ongeslagen is, wij trouwens ook met maar 1 verschil, zij hebben alles gewonnen, wij hebben in 3 wedstrijden 1 x gewonnen en 2 maal gelijk gespeeld, maar makkelijk zal het zeker niet worden.

Tijdstip 09:30 kleedkamer 3 nabespreking en applaudisseren voor elkaar en voor jezelf komt de vraag: Mandarijntje of banaan? ( gesponsord door Piet kantine ).

Apart is dan dat ze dan voor het mandarijntje kiezen maar dan met het zwarte papiertje eromheen! Daar vragen ze nadrukkelijk om, zal wel iets met Sinterklaastijd wezen want dat kun je het  uitpakken!

Ben eigenlijk best wel trots op ze!

Andre Berk