Frits van Turenhout

16 november 2013 22:00

Vol verwachting klopt ons hart, zomaar een stukje uit het Sinterklaasliedje van zie de maan schijnt door de bomen.
Nu die verwachting was bij mij in ieder geval hoog gespannen naar aanleiding van de trainingen van afgelopen week, de vonken vlogen ervan af, wat zou de wedstrijd Meerburg F1-Forum Sport F1 brengen?

Zaterdag 16 November 07:30 kijkend over veld 1 zag ik in de mist in de  verte een silhouet aan komen fietsen, gelijk kwam bij mij het liedje van Boudewijn de Groot in mijn hoofd tevoorschijn.

Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind zichzelf een weg baant? Het was Rien de trainer van de E3.

Zoals altijd praten we even wat bij voor de wedstrijd onder het genot van een bakkie, waarna onze wegen scheiden, hij aan de slag met de E3, ik met de F1.

Kleedkamer 2 deze keer, volgens mij de kleedkamer van Meerburg 1, compleet met speakers aan de muur en een corveelijst met alle namen van de Meerburgselectie, en ja jongens kijk de trainer van de F2 Jelle K. staat er ook op!

Korte bespreking in de magnetenkamer waarbij de vraag van mijn kant kwam: Wie denkt dat het een makkie wordt?

De antwoorden waren geruststellend, iedereen was ervan doordrongen dat we er vol voor moesten gaan, daarna hup veld 2 op voor de warming-up.

Ergens tijdens deze warming-up zag ik dat er geen scherpte was, en dacht Oh ja Sinterklaas maakt vanmiddag zijn opwachting, plus het feit dat er elke keer gevraagd werd wanneer we op de foto zouden gaan met de nieuwe gesponsorde trainingspakken?

Zou dit tesamen zo’n rol spelen in een kinderhoofdje van 8? Ja dacht ik, dat zou best wel eens kunnen!

Scheidsrechter van dienst was Bas Jansen speler uit de B6, die overigens de gehele wedstrijd goed floot, Bas bedankt!

Meerburg F1 begon voortvarend, er werden kansen gecreeerd, Abel op links, Nathaniel in de spits, rechtsvoor Sam, ze vielen goed aan terwijl de verdediging in de vorm van Mees,Emma en Ted goed zijn best deed, waardoor Ruben die in het doel stond, het ook niet te moeilijk had.

Milan viel in voor Nathaniel maar kon niet de vorm van vorige week doorzetten, waardoor de ruststand 0-0 was.

Na de limonade op het veld werd de tweede helft ingezet waarbij de opdracht was weer wat dichter bij elkaar spelen, en acties maken prima! dat moet ook! maar er moet ook wel eens over gespeeld worden!

Bloedstollend spannend werd het dan ook in deze tweede helft waarbij de kansen waren voor beide partijen, helaas bleven de doelpunten uit en dus was de einduitslag null null.

Na de wedstrijd dacht ik, er is ooit een man geweest die de voetbal en toto uitslagen zo mooi kon uitspreken, namelijk Frits van Turenhout.

Vooral bekend geworden als presentator van de voetbal- en toto-uitslagen. Hij is beroemd om zijn manier van uitspreken van de uitslag 0-0 en hij dankt daaraan de bijnaam Mister null-null.

Maandag en Woensdag weer lekker trainen en daar beter van gaan worden!

Foto”s:

Andre B.