Het zakje chips!

9 november 2013 20:00

Wat een week en wat een weer, op de afgelopen Maandag tot 3x toe moeten schuilen met de spelertjes van de F8 en F9 in de dug-out, gelukkig viel daarna het weer tijdens trainen met de F selectie wel mee, ook Woensdag hielden we het niet droog.

Eigenlijk een slecht voorbeeld om tijdens de training te stoppen als het (te hard) regent, want op Zaterdag dan?

Ongeloofwaardig voor de spelers vooral want dan moeten ze blijven voetballen, want de trainer zei van de week tijdens de training: We stoppen maar even en wachten tot het weer droog word!

Terug naar het Zaterdag gebeuren, na vorige week een teleurstelling door afkeuring der velden bij Blauw-Zwart moest het vandaag dan maar gebeuren de 1e competitiewedstrijd van Meerburg F1, tegen Nootdorp F1.

Helaas een langdurige blessure van Jurre ( ja die van het Jurrejaantje ) die wel eens 3 weken kan duren, verder was iedereen aanwezig ook Jurre zelf om zijn teamgenoten aan te moedigen.

We waren ingedeeld in kleedkamer 1, waar toevallig ook de E3 zat  ( grotendeels F1 vorig seizoen ), ja dan pas kun je zien hoeveel een kind kan groeien in een jaar.

Zoals altijd weer de bespreking in de zg magnetenkamer, en daarna hup naar het veld voor de warming-up die overigens goed verliep, elkaar roepen bij aanspelen kortom perfect!

Beschermer van lat en doelpalen was Ted, die dat overigens de gehele wedstrijd perfect deed.

Niets stond een mooie pot voetbal in de weg, ze begonnen werkelijk zeer voortvarend.

Nathaniel viel erg goed in met mooie acties op rechts ( ik zag een 100% Zidane ).

De ene aanval en combinatie was nog mooier dan de andere, op goed doorzetten van Milan kon Sam er 1 inprikken, Milan deed dat zelf ook maar die maakte er maar liefst 3 dus we gingen met een 4-0 stand de kleedkamer in, nou mooier kun je het niet hebben.

In de kleedkamer hoorde ik al praten van:  zo! De beloofde zak chips bij winst is binnen!

Maar eh we moeten nog een helft zei ik, en graag zou ik zien dat we het goede spel van de eerste helft doorzetten, maar of dat in de hoofdjes was doorgedrongen, ik had er mijn twijfels over, en was er niet gerust op.

Nu die gevoelens  werden bewaarheid, Nootdorp kwam steeds beter in het spel voor, de scherpte was even weg, we stonden ( weer ) te ver uit elkaar, duels werden niet overal gewonnen, en de voorste linie zakte niet genoeg mee als er verdedigd moest worden.

A ha dus is er nog genoeg werk aan de winkel voor ons trainers.

De verdediging stond gelukkig wel goed, Emma in de strijd voorop, samen met Mees en Ruben.

Nootdorp scoorde op dat moment wel de 4-1 op zich was dat verdiend, gelukkig scoorde Abel met een mooie actie de 5-1, kappen met zijn ( sterke ) linkerbeen en schieten met zijn ( zwakke ) rechterbeen, kijk dan veer je als trainer weer helemaal op omdat trainen met beide benen zo belangrijk is.

En dat zakje chips? Maar niet meer beloven dan bij winst?

Ik denk dat we dan maar voor een banaan moeten gaan!

Foto s :

Andre Berk.