Even voorstellen...Stephan Ligtvoet

2 november 2013 15:45

Iedere zondagochtend spelen in alle vroegte zo’n 64 jongens en meisjes van 5 en 6 jaar hun wedstrijden voor de Meerburg Champions League. Stephan Ligtvoet is dit seizoen de coördinator van de Champions League.

Stephan werd als 7-jarige lid van vv Meerburg en kwam destijds terecht in 1 van de 2 F-teams. Na een paar jaar in de selectie gevoetbald te hebben is hij nu met vrienden actief in het 7e.

Voor Stephan is de coördinatie van de Champions League zeker niet iets nieuws:

“8 jaar geleden heb ik al eens training gegevens aan kinderen die nog te jong waren voor het F-voetbal. Met een paar vrienden hadden we toen ongeveer 8 spelers. Een paar jaar later stond ik al eens voor een groep van 30 spelers en nu zitten we met de CL al op 64 deelnemers. Het is dus zeker niet nieuw voor mij, maar de huidige CL is wel een stuk omvangrijker dan voorheen.”

Wat houdt de coördinatie van de CL in?

“Op woensdagmiddag trainen we van 16.00 tot 17.00 en op zondagochtend zijn dus de wedstrijden. De coördinatie van van de CL houdt o.a. in begeleiding van wedstrijden en trainingen, maken van teamindelingen en wedstrijdschema’s en het verzorgen van de  communicatie rondom dit alles.”

Wat verwacht je van de ouders?

“We vragen ouders om teamleider te worden. Op zondagochtend helpen de teamleiders de wedstrijdjes in goede banen te leiden. Hier is voldoende animo voor. Op woensdagmiddag kan ik bij de trainingen nog wel wat hulp gebruiken. Veel handen maken licht werk.  Dus ouders kunnen zich hiervoor bij me melden. Kan gewoon voorafgaand aan de training op woensdag.”

Wat wil je de spelers bijbrengen?

“Plezier staat natuurlijk voorop. Soms moet je zelfs het voetbal even loslaten en mag er best gekeken worden naar een helikopter die voorbij komt. Lekker een beetje lummelen hoort er op deze leeftijd ook nog bij. Maar als ik een paar basiselementen kan bijbrengen is dat ook mooi meegenomen.”

Wat doe je in het dagelijks leven?

“Ik ben docent op een basisschool voor speciaal onderwijs in Hoofddorp. Ik geef daar 3 dagen per week gymles en 2 dagen gewoon les. Na de HALO heb ik ook de PABO gedaan."

"Ik heb erg veel plezier in de CL en volgens mij de kinderen en ouders met mij. Het is echt een genot om naar te kijken. Ik zou tegen iedereeen willen zeggen, kom gewoon eens kijken op zondagochtend bij de Champions League!”