Een Jurrejaantje

26 oktober 2013 20:00

Vervelend zo’n twee weken tussenstop; tussen de beker- en najaarscompetitie staat geen reguliere wedstrijd gepland, dus dan zelf maar iets regelen dachten we bij de begeleiding van Meerburg F1.

Hier en daar telefoontjes plegen naar leuke verenigingen waar we in het verleden ook als eens in de voorbereiding tegen geoefend hadden.
Noordwijk F1 wilde wel komen dus die afspraak stond.

Door de afwezigheid van Sam en Abel had Gerwin ( leider F1 ) Eric the Gunner Sanders uit de F3 gevraagd, deze Eric is een talent dat eerder dit seizoen uit de F11 is gehaald.

In de magnetenkamer het gebruikelijk ritueel: trainer laat spelsituaties zien  en spelers geven antwoord, ja in theorie weten ze het nu wel!

De warming-up begon met een oefening die we van de week op de training hadden gedaan en bestond uit het in de bal komen ( naar de bal toe ) en het ook vragen om die bal, tevens het goed aanspelen op het juiste been van medespeler, ja je moet als 7/8 jarige al best wel veel doen in korte tijd!

Aanvang wedstrijd die overigens onder leiding stond van Raymon Lubbers die de gehele wedstrijd goed floot.

Meerburg liet zich van zijn goeie kant zien zeker mbt verdedigen er werden geen dekkingsfouten meer ontdekt, ook de analyses van Rien van de laatste wedstrijd tegen DWO hadden we besproken en dat ging ook veel beter, de bal werd goed en strak aangespeeld naar elkaar en we stonden deze keer niet te ver van elkaar af, en we speelden wat brutaler.

Dat resulteerde in een voor de F1 ongebruikelijke voorsprong van 2-0 in de rust, doelpunten van Eric the Gunner en Jurre.

In de rust hebben we nog wat taktische aanwijzingen gegeven mbt aanval opbouwen, maar wat we daar besproken hebben blijft onder degene die in de kleedkamer waren, maar degene die de wedstrijd gezien hebben en iets over voetbal weten zouden moeten kunnen vermoeden wat daar besproken is, dat kwam er in de 2e helft ook uit in de vorm van  doelpunten.

Door slim en snel spelen kwam de F1 op een 5-1 eindstand.

Na de wedstrijd kwam Jurre naar me toe en zei: ik heb 4 x gescoord, ik zei ja nu je het zegt! Maar hoe noem je dat dan als je in een wedstrijd 4 x scoort?

Kijk een Hattrick dat weten we wel hieronder de definities:

"Hattrick is een aanduiding in de sport voor de bijzondere situatie dat een bepaalde prestatie door één speler driemaal in dezelfde wedstrijd wordt geleverd.

In Nederland wordt vaak de voorwaarde toegevoegd dat de drie doelpunten in één helft gescoord worden zonder dat er een doelpunt van een andere speler van hetzelfde team tussendoor is gemaakt. Er wordt dan gesproken van een ‘officiële’, ‘echte’, ‘zuivere’ of ‘onvervalste’ hattrick. Vermelding verdient in dit verband ook de "Duitse hattrick", waarvan wordt gesproken indien het 3e doelpunt wordt gescoord in de verlenging van een (beker)wedstrijd. Ook is er nog de ‘perfect hat-trick’ waarbij er met rechts, links en met het hoofd wordt gescoord.

Maar als je 4 x scoort hoe noem je dat dan?

Op weg naar huis dacht ik, Dat is een Jurrejaantje!

Foto’s:

Andre B.